امروز : پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
۰۲:۰۸
کد خبر: ۴۰۰۴
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۸
تعداد بازدید: ۲۱۴۴
وزیر کشور از مجلس کارت زرد گرفت؛
این بار چاقو دسته خودش را برید و علی مطهری از نمایندگان حامی دولت از پاسخ های وزیر کشور قانع نشد.
به­ گزارش«.مدّاح.نیوز.».؛ حتی پادر میانی ابوترابی فرد رئیس جلسه هم برای پیگیری موضوع در جلسه‌ سه نفره وی، وزیر کشور و مطهری کارگر نیافتاد و هم علی مطهری بر نظر خود پافشاری کرد و از ابوترابی‌فرد خواست تا از مجلس رأی‌گیری کند. رای گیری که منجر به کارت زرد پنجم به وزرای دولت روحانی شد.

کارت زرد شیوه جدیدی است که از مجلس هشتم به آیین نامه مجلس اضافه  شد. طراحان کارت زرد به دنبال بالا رفتن بعد نظارتی مجلس بودند و به همین خاطر سه کارت زرد به معنای فراهم شدن زمینه های استیضاح یک وزیر است.

حامیان دولت در این میان به نحوه رفتار مجید انصاری معاون پارلمانی رئیس جمهور هم انتقاد دارند و خواهان نقش فعال تر وی در تصمیم گیری های مجلس هستند تا با لابی و مذاکره از کارت زرد نمایندگان جلوگیری کند.

 بد شانسی وزیر کشور آن بود که او در روزی به مجلس رفت که دو وز قبلش معاون وی در وزارت کشور از طرح این وزارتخانه برای منطقه ای کردن کشور به 5 منطقه خبر داد. خبری که موجب اعتراض  تعدادی از نمایندگان شد.

 با این حال  پافشاری مطهری بر سوالش در کنار سید نادر موسوی لارگانی نماینده فلاورجان درباره پدیده بانوان ساپورت‌پوش و اینکه چرا وزارت کشور نسبت به در تهران و برخی از شهرهای دیگر بی‌تفاوت است و به آن رسمیت داده است و اینکه چرا بودجه ناچیز اجرای این قانون نیز در لایحه بودجه سال 1393 حذف شد؟ محورهایی بود که رحمانی فضلی با استناد به گزارش سازمان بسیج گفت که  95 درصد بانوان کشور اخلاق‌گرا، با اعتقاد و حافظ حجاب خود دانست و باید موضوع امر به معروف و نهی از منکر به خیریه ها، NOG ها و سمن‌ها سپرده شود.

مطهری نیز در صحبت هایش گفت که هر مقدار هم که کار فرهنگی و تربیت دینی و اخلاقی انجام شود و بودجه به آن اختصاص یابد باز هم برخی از بانوان تحت تأثیر میل خودانگاری به پوشش خود بی‌تفاوت می‌شوند و دولت باید با این گناه آشکار برخورد قاطع کند.

پس از توضیحات وزیر کشور مطهری توضیحات وی را قانع‌کننده ندانست و با وجودی که نایب‌رئیس مجلس از وی خواست تا این موضوع در جلسه‌ سه نفره وی، وزیر کشور و مطهری پیگیری و حل شود، باز هم مطهری بر نظر خود پافشاری کرد و از ابوترابی‌فرد خواست تا از مجلس رأی‌گیری کند تا در نهایت رحمانی فضلی هم کارت زردی شود.

در ادامه  جدول مقاسیه  کارت زرد های  وزاری روحانی را ببینید.

 

تاریخ

وزیر

تعداد کل آراء

موافق

مخالف

ممتنع

نتیجه

17 آذر 92

اقتصاد

217

82

101

10

کارت زرد

8 دی 92

علوم

۲۴۰

۷۳

149

10

کارت زرد

17 دی 92

ارشاد

224

105

97

18

کارت زرد

31فروردین 93

آموزش و پرورش

202

71

115

11

کارت زرد

3 تیر  93

کشور

218

64

135

15

کارت زرد

بررسی جدول کارت زرد های داده شده به وزرای روحانی نشان می دهد یک جمع 100 نفره در هر شرایطی در طیف مخالفان دولت قرار می گیرند و بسته به شخصیت و جایگاه وزیر مربوطه و موضوع مورد بحث این رقم می تواند بالا و پائین برود.  


آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین