امروز : جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
۱۶:۴۶
کد خبر: ۴۰۰۳
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۷
تعداد بازدید: ۱۶۳۲
موسوی دعوت صدا و سیما را رد کرد
سردار علی فضلی اعلام کرد: برای خنثی کردن تلاش عقبه فتنه‌ای که در خانه‌های تیمی کشف شد قریب به ۳۰۰ نفر از جان‌برکفان بسیجی به شدت زخمی شدند .
به­ گزارش«.مدّاح.نیوز.».؛ فتنه ۸۸ و آثار سیاسی اجتماعی آن و شکاف‌هایی که در جامعه ایجاد کرد، ایجاب می‌کند که رسانه‌ها با بازخوانی وقایع آن ۸ ماه به یادآوری خیانت‌ها و جنگ فتنه‌گران علیه جمهوریت نظام بپردازند.

آنچه در ادامه می‌آید بازخوانی وقایع فتنه ۸۸ در روز ۳ تیرماه است:

مسیح مهاجری: مرحله دوم انتخابات را برگزار کنید

ـ پافشاری موسوی بر مواضع قبلی خود

ـ درخواست شیرین عبادی از سازمان ملل برای اعزام نماینده به ایران و دعوت رسمی برای مداخله‌جویی در ایران

ـ برگزاری تجمع غیرقانونی در برابر مجلس شورای اسلامی

ـ تلاش انبوه وبلاگ‌نویسان فتنه در انتشار تصاویر مختلف از کشته‌شدگان

* پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری: رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با نمایندگان مجلس شورای اسلامی تأکید کردند: «من در مسائل اخیر مربوط به انتخابات ریاست جمهوری، مُصّر به اجرای قانون بوده و خواهم بود و نظام اسلامی و مردم نیز به هیچ قیمتی زیر بار زور نخواهند رفت.» ایشان با تصریح بر اینکه نقطه مقابل قانون گرایی و انقیاد در مقابل قانون، دیکتاتوری است فرمودند: «در زمینه‌ى روحىِ همه‌ى ما یک میل به دیکتاتورى وجود دارد؛ این را باید سرکوب کنید. همین طور که عرض کردیم، این فیلِ مستِ درون را با چکش قانون و دین و تعبد دائماً سر به راه نگه داریم. اگر خود ما علاج نکنیم، علاجش مشکل خواهد شد. اگر انقیاد به قانون نبود، روح دیکتاتورى یواش یواش بروز خواهد کرد. در جوامع، دیکتاتورى همین جور به وجود مى‌آید.» ایشان افزودند: «قانون باید در تمام امور کشور فصل الخطاب باشد تا زندگی مردم و امور جامعه روان شود.» معظم له بی قانونی را موجب پایمال شدن مصالح مردم دانستند و تاکید کردند: «اصرار بر رعایت نکردن قانون موجب گره خوردن کارها خواهد شد بنابراین همه باید قانون را محترم بشمارند.» ایشان خاطرنشان کردند: «فرهنگ قانون گرایی همانند مسائل دیگر باید از نخبگان به بدنه جامعه سرریز شود زیرا اگر نخبگان جامعه قانون را رعایت نکنند نمی توان از مردم انتظار عمل به قانون داشت ... اگر رعایت قانون شد، کارها روان میشود، اگر بى‌قانونى آمد وسط میدان - که هر کسى هم براى بى‌قانونىِ خودش بالاخره یک توجیهى دارد، یکى میگوید آقا این قانون حق من را ضایع کرد، این قانون نمیدانم چنین بود، این قانون چنان بود، اما این توجیه‌ها قابل قبول نیست - کارها مختل میشود.»

* ایسنا: علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار نمایندگان مجلس هشتم با رهبر معظم انقلاب، با اشاره به مسائل اخیر کشور بعد از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: «مجلس معتقد است حل مسائل اخیر فقط از طریق قانون امکان پذیر است و نمایندگان مانع از رفتار غیرقانونی خواهند بود.» وی با تاکید بر اینکه هیچکس نباید به خود حق دهد که از قانون فراتر رود خاطرنشان کرد: «مسائل اخیر انتخابات فقط با نظر شورای نگهبان پایان می پذیرد و آقایان اطراف این مناقشه باید درک کنند که قانون صرفا برای روزهای راحتی نیست بلکه قانونگرایی برای همه زمانهاست.»

* رجانیوز: «محسن رضایی انصراف خود از شکایت انتخاباتی‌اش به شورای نگهبان را به محدودیت زمانی و شرایط حساس کشور مربوط کرد اما اعلام این دلیل برای انصراف از شکایت در حالی است که شورای نگهبان برابر مستندات ارائه شده از سوی وی و درخواست او برای بازشماری مجدد ۱۰ درصد صندوق‌ها در ۶ استان، عملاً این اقدام را تا حدودی انجام داده بود که به عنوان نمونه در استان کرمانشاه، اختلاف رأی اعلام شده با بررسی مجدد انگشت‌شمار است. انتظار می‌رفت رضایی در نامه خود شجاعانه به انطباق تقریباً کامل بازشماری تصادفی ۱۰ درصد صندوق‌ها با نتیجه اعلام شده از سوی وزارت کشور اشاره کرده و دلیل انصراف خود را نیز همین انطباق و سلامت انتخابات در جمهوری اسلامی بیان کند تا وزن بهانه‌جویی‌های آشوبگران حامی موسوی نیز مشخص شود.»

* مهدی کروبی در نامه ای سرگشاده خطاب به رییس سازمان صدا و سیما با انتقاد از عملکرد رسانه ملی، نوشت: «جناب آقای ضرغامی! به خوبی می‌دانید که آنانی که امروز از دولت آقای احمدی‌نژاد حمایت می‌کنند کسانی هستند که مروج اسلام تحجر و اسلام طالبانی هستند که نقطه مقابل تفکر حضرت امام قرار دارند.»

* رادیو فردا از ناآرامی و درگیری های پراکنده در میدان بهارستان تهران خبر داد.

* سردار علی فضلی فرمانده سپاه سیدالشهدای استان تهران در نشست خبری خود اعلام کرد: «برای خنثی کردن تلاش عقبه فتنه‌ای که در خانه‌های تیمی کشف شد و ارتباطی که از آنها با بیرون مرزها و صهیونیست‌ها عیان شد، قریب به ۳۰۰ نفر از جان‌برکفان بسیجی به شدت زخمی شدند و هم‌اکنون در بیمارستان‌ها در حال مداوا هستند و ۸ نفر از بسیجیان قهرمان نیز در این حادثه تلخ تاکنون به درجه رفیع شهادت نائل شدند.»

* روزنامه اعتماد ملی: جلسه شورای سیاستگذاری روزنامه اعتماد ملی با حضور صاحب امتیاز آن برگزار شد و مهدی کروبی گفت: «هنگامی که انتخابات برگزار شد و چنان نتیجه‌ای بر آن رقم خورد من همواره تاکید می‌کردم که ما به شورای نگهبان حرفی نخواهیم زد و به آن اعتراضی نداریم بلکه ما نسبت به عملکرد قوه مجریه و وزارت کشور معترض هستیم.»

‌وی در ادامه نیز گفت: «البته کسانی که به آقای احمدی‌نژاد هم رای داده‌اند متعلق به این نظام هستند ولی آنها در اقلیت حضور دارند و نمی‌توان نظر اقلیتی را به اکثریت تحمیل کرد.»

وی در پایان تاکید کرد: «ما کارمان را در چارچوب نظام انجام می‌دهیم البته حقمان تضییع شده است که باید پیگیری کنیم. ما در چارچوب خط جمهوری اسلامی مبتنی بر تفکر حضرت امام (ره) که معتقد بود میزان رای ملت است حرکت می‌کنیم و به آن اعتقاد داریم.»

کروبی در ادامه گفت: «من پیشنهادی برای آقای احمدی‌نژاد دارم. وزارت کشور اجازه برگزاری یک تجمع را به ما بدهد بعد ما در یک نقطه تهران تجمع برگزار می‌کنیم، ایشان نیز همزمان در نقطه دیگر تجمعی برگزار کند. آن وقت ایشان ببیند که مردم از کدامیک استقبال می‌کنند. از آنها یا از اصلاح‌طلبان.»

* صادق محصولی وزیر کشور در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: «کسی که ادعا می‌کند قانون‌گراست و برای پیاده کردن قانون نامزد شده بود باید پاسخ‌گوی خون‌های ریخته شده باشد و در موقع لازم نیز قوه قضاییه باید پیگیر این ماجرا باشد چرا که نمی‌توان گفت من تجمع و راه‌پیمایی ‌را تا نیمه آن قبول دارم و مسائل بعد از آن به من مربوط نیست»

* زهرا رهنورد، همسر میرحسین موسوی در گفتگو با قلم نیوز، با رد شایعات مربوط به دستگیری وی و ممانعت از حضورش در دانشگاه تهران، اظهار داشت: «کماکان به ایفای وظایف علمی و آموزشی خود در دانشگاه ادامه می‌دهم و تاکنون با ممانعتی در این خصوص مواجه نشده‌ام.»

* کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات کشور با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «پیرو موافقت شورای محترم نگهبان با بازشماری تعداد ده درصد از کل، در صندوق‌هایی که با حضور نمایندگان محسن رضایی بازشماری شده، هیچگونه مغایرتی با نتایج شمارش آرا مشاهده نشده است.»

* وزیر اطلاعات در جمع خبرنگاران گفت: «کسانی که در روزهای اخیر دستگیر شده اند، دو دسته‌اند. یک دسته کسانی هستند که فریب خورده‌اند و یا اعتراضاتی داشته اند و در تجمعات غیر قانونی حضور یافته اند که این افراد در روزهای بعد از دستگیری آزاد می شوند. اما کسانی که جزء گروه های ضد انقلاب و تروریستی بوده و با هدف و سازماندهی خاصی به داخل صفوف مردم رخنه کرده اند، شناسایی و دستگیر خواهند شد و برای صدور حکم مجازات به دستگاه قضایی معرفی می شوند.»

* ایلنا: مرتضی تمدن استاندار تهران، گفت: «بنا به اعتراف دستگیرشدگان افرادی که اقدام به آتش زدن مراکز عمومی و خیابان‌ها می‌کردند از ستاد یکی از کاندیداها مبالغی را دریافت می‌کردند.»

* پایگاه اطلاع رسانی مرکز تحقیقات پیشرفته ضد تروریسم بخش‌‌ها و ابعادی از پروژه کودتای مخملی را منتشر کرد. طبق این گزارش مرکز سابان وابسته به اندیشکده آمریکایی بروکینگز طی گزارش مفصلی راهکارهای لازم برای کودتای مخملی در ایران و حمایت از مخالفان نظام را قبل از انتخابات طراحی کرده بود.

* آیت الله منتظری با صدور بیانیه ای اعلام کرد: «‏توصیه من به ملت عزیز و بزرگوار ایران آن است که در کمال متانت و‏ ‏آرامش با آگاهی کامل خواسته‌های منطقی و بر حق خویش را پیگیری‏ ‏نمایند. به مسئولین و سردمداران حکومتی سفارش می‎کنم که با برخوردهای تند و‏ ‏غیر عقلایی بیش از این موجب بی اعتمادی ملت به آنان و جدایی مردم از‏ ‏نظام نگردند و با دست برداشتن از لجاجت و اظهارات و عقاید اشتباه و‏ ‏تنگ نظری ، بین خود و مردم تفرقه ایجاد نکنند و نسبت به اشتباهات‏ ‏انجام شده از مردم عذرخواهی نمایند.»

* آیت الله محی‌الدین حائری شیرازی عضو مجلس خبرگان رهبری در نامه ای سرگشاده خطاب به رهبر معظم انقلاب ضمن قدردانی از خطبه های ایشان در نماز جمعه تهران نوشت: «شما اعانت خواهید شد؛ وعده خداوند حق است. اگر قرار است قانون اجرا شود، باید از بزرگان که قله اجتماع هستند، آغاز شود.»

* جنبش مردمی حراست از آرا مستضعفین با صدور بیانیه‌ای رسماً اعلام موجودیت کرد. در این بیانیه آمده است: «ما نگران رأی و نظر مستضعفین، صاحبان اصلی انقلاب، و مردمی هستیم که با عشق و شور تعالی نظام اسلامی و مبارزه با مفسدین و دخالت‌های دولت‌های خارجی و انگلیس و امریکا پای صندوق های رأی آمده اند و هیچ تریبونی برای دفاع از خویش ندارند و رسانه‌های خارجی و رادیو فردا و بی بی سی از آنان حمایت نمی کند. ما احساس خطر می کنیم که با ایستادن مقابل قانون و ارائه‌ بدعت های غیرقانونی، حق محرومان در هیاهوهای سیاسی گم شود و عده ای به سهم خواهی از نظام اسلامی دست بزنند و دیکتاتوری دموکرات ها، جمهوریت نظام اسلامی و مردمی بودن آن را هدف حمله خویش قرار دهد ... ما از نهادهای مسئول و در رأس همه شورای نگهبان، حراست از رأی مستضعفین و عدم پذیرش بدعت های غیر قانونی و عقب نشینی مقابل غوغا سالاران و قانون گریزان و کسانی است که حاضر نیستند به رأی مردم، قواعد بازی و قانون احترام بگذارند ... انتظار ما از رسانه های مستقل و رسانه ملی بازتاب خواست مستضعفین بدون تریبون و رسانه ای است که صاحبان و به وجوداورندگان حماسه ملی ۲۲ خرداد هستند.»

* پل وولفوویتز معاون وزیر جنگ در دولت بوش در گفتگو با سی ان ان گفت: «به نظر من لازم است که آمریکا با موسوی تماس مستقیم بگیرد. البته اگر او مایل به ارتباط نباشد نباید ما اصرار کنیم اما در هر حال بهتر است او بداند که می تواند یک خط ارتباط مستقیم با ما داشته باشد.»

وی با اشاره به اظهارات اوباما مبنی بر ضرورت پرهیز از دخالت مستقیم دولت آمریکا در ایران گفت: «من این نگرانی را می فهمم. ما نباید به گونه ای عمل کنیم که به مخالفان حکومت ایران انگ عوامل داخلی آمریکا بخورد. اما به نظر من مخالفان حکومت به طور کاملا روشن نشان داده اند که خواهان حمایت و کمک جهان هستند.» وولفوویتز در پایان موسوی را «مردی بسیار شجاع» توصیف کرد.

* الف: «میرحسین موسوی دعوت صدا و سیما برای شرکت در مناظره تلویزیونی یا پاسخگویی به سوالات خبرنگاران را رد کرد. موسوی ضمن رد در خواست مصاحبه یا برگزاری مناظره با مسئولان انتخابات در سیما جهت روشن شدن مسایل انتخابات و ادعاهای مطرح شده، از صدا و سیما خواسته وقتی اختصاصی بدون حضور خبرنگاران و کارشناسان بصورت زنده در اختیارش قرار دهند.»

منابع: کتاب الیگارشی علیه جمهوری اسلامی و روزشمار ۸ ماه نبرد مقدس
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین