امروز : پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
۱۱:۱۲
کد خبر: ۴۰۰۱
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۶
تعداد بازدید: ۱۲۲۷
از قول رسول منتجب نیا قائم مقام حزب اعتماد ملی؛
تا انتخابات سال 88 حزب اعتماد ملي همچنان فعاليت خودش را ادامه مي‌داد و در انتخابات به طور طبيعي آقاي كروبي به عنوان كانديداي حزب اعتماد ملي براي رياست‌جمهوري معرفي شد.

به­ گزارش«.مدّاح.نیوز.».؛ تا انتخابات سال 88 حزب اعتماد ملي همچنان فعاليت خودش را ادامه مي‌داد و در انتخابات به طور طبيعي آقاي كروبي به عنوان كانديداي حزب اعتماد ملي براي رياست‌جمهوري معرفي شد. طبيعي است جمع ديگري از دوستان اصلاح‌طلب ما از آقاي مهندس موسوي حمايت كردند و اين اختلاف نظر سليقه و نظر به وجود آمد كه منشأ برخي ناكامي‌ها در انتخابات‌هاي 84 و 88 بود. ستاد تبليغات انتخاباتي آقاي كروبي با مشورتي كه خود ايشان با دوستان نداشت غيرحزبي شكل گرفت يعني از اعضاي حزب به عنوان رييس ستاد استفاده نشد و تعدادي از آنها تنها در ستاد فعاليت مي‌كردند. دو مرتبه آقاي كروبي از من خواست كه مسووليت ستاد را برعهده بگيرم كه من به دلايلي قبول اين پيشنهاد را به مصلحت ندانستم لذا آقاي كروبي، آقاي كرباسچي را به عنوان رييس ستاد خود انتخاب كردند. طبيعي است كه آقاي كرباسچي از دوستان و كساني كه به نظرشان مناسب بودند انتخاب مي‌كردند. در همين راستا بخش كمي از اعضاي شوراي مركزي مسووليت‌هاي كليدي ستاد را داشتند كه مقداري موجب گلايه ميان دوستان شده بود اما ما پاسخ داديم كه اين حق دبيركل است كه به عنوان يك كانديدا خود رييس ستادش را انتخاب كند. رييس ستاد هم از آنجايي كه مي‌خواد فعاليت‌هاي تبليغاتي را ساماندهي كند حق مسلمش است كه يارانش را خود انتخاب كند. اعضاي حزب هم بايد براي موفقيت آقاي كروبي تلاش كنند اما اينكه در ستاد حتما مسووليت داشته باشند، مطرح نيست. انتخابات با همه تلخي‌هايش برگزار شد. بعد از انتخابات و اعلام نتايج آرا تا مدتي حزب را فعال نگه داشتيم.

  شايد حداكثر سه ماه. تا اينكه يك روز از ناحيه نيروهاي امنيتي به دفتر آقاي كروبي در جماران رفتند كه دفتر ستادشان آنجا بود. ريختند و آن دفتر را بستند و پلمب كردند و حتي وسايل را هم بردند. به صورت همزمان تعدادي از ماموران وارد دفتر مركزي حزب در شهرك غرب شدند، كارمندان را چند ساعتي در اتاقي محبوس كردند و بعد وسايل مورد نظرشان اعم از اسناد و مدارك حزبي و حتي كامپيوترها را سوار يك نيسان بار كردند و در حزب را پلمب كردند. با اينكه دفتر اجاره‌يي بود و ما بايد ماهانه اجاره‌بها را به صاحب آن مي‌پرداختيم ولي اين دفتر پلمب و عملا فعاليت حزب متوقف شد. بعد هم اجازه نمي‌دادند كه ما در ساختماني ديگر جلسات حزب را برگزار كنيم. نه در دفتري كه آقاي كروبي براي خود گرفته بود و نه در منازل حتي يك شب با پيشنهاد دوستان اعضاي شوراي مركزي را براي شام به منزلم دعوت كردم اما بعدازظهر بود كه از سوي مقامات امنيتي با من تماس گرفته شد و اعلام شد كه براي برگزاري اين نشست در منزلم هم مجاز نيستيد جلسه‌يي برگزار كنيد.

  تا اين لحظه نه حكمي داده شده است و نه مشخص است كه اين ماموران از كجا مجوز داشتند. من كه در دفتر مركزي حزب در آن روز نبودم اما كارمندان و اعضاي شورا كه در آن لحظه در آنجا حضور داشتند، مي‌گويند هرچقدر از اين ماموران درخواست رويت حكم‌شان را كرده‌اند آنها اعلام كردند كه مجوز را نشان آقاي كروبي داده‌اند و نبايد در كار آنان دخالتي شود. با خشونت و تندي برخورد كرده بودند و هيچ مدركي را تا اين لحظه نشان ما نداده‌اند. ما نمي‌دانيم كدام يك از نهادها بودند؟ نهادهاي امنيتي يا قضايي؟ اين اسناد و مداركي كه برده‌اند معلوم نيست بايد از كجا پس گرفت. من بارها در سخنراني‌هاي مختلف درخواست كرده‌ام كه اين اسناد و مدارك را به ما برگردانند. پرونده‌هاي اعضا و اسناد مالي و اداري است كه به آنها نياز داريم. چيز خطرناكي نيست و تنها ملزومات تشكيل يك حزب است اما هيچ كس پاسخگو نبود و معلوم نيست اموال حزب به كجا رفته است.


صاحب اين ساختمان هر ماهه مي‌آمد و درخواست اجاره مي‌كرد. چند ماه مبلغي به او داديم اما بعد اعلام كرديم ما كه از اين ساختمان استفاده نمي‌كنيم پس برويد پيگير فك پلمب باشيد. خود ايشان بعد از چند ماه تلاش و دوندگي در دستگاه‌هاي امنيتي و قضايي توانست از طريق دادستاني مجوز بگيرد و با حضور نماينده دادستان پلمب را شكستند و ميز و صندلي‌هاي حزب را به ما دادند و ساختمان را تحويل صاحب آن ساختمان داديم. پس از آن همچنان حزب در حال نيمه تعطيلي بود. رفت و آمدها هم دوستانه بود. اعضاي حزب همديگر را مي‌ديدند و ديد و بازديد وجود داشت اما به دليل فضايي كه به وجود آورده بودند و ممنوعيت‌هاي ايجاد شده امكان فعاليت حزبي تا انتخابات دوره يازدهم رياست‌جمهوري نداشتيم. پس از انتخابات كه فضا تا حدي بازتر شد مقداري فعاليت را بيشتر كرديم آن هم نه به صورت تابلو‌دار و دفاتر رسمي. تنها چند نوبت شوراي مركزي تشكيل داديم. برخي از دفاتر و كميته‌ها باز شدند. در برخي از شهرها مثل تهران با برگزاري برخي جلسات در نظر دارند كه ان‌شاء‌الله در آينده نه‌چندان دور زمينه فعاليت گسترده اين حزب را فراهم كنيم.


آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین