امروز : جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
۱۵:۵۱
کد خبر: ۳۹۶۰
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۷
تعداد بازدید: ۲۲۵۸
احمدی نژاد را مناسب ریاست جمهوری نمیدانستم؛
آقای مهدوی كنی از اول هم اعتقادش بر این بود كه جامعه روحانیت مبارز حزب نیست كه ملزم باشیم همه پیرو یك خط باشیم، افراد جامعه می‌توانند به‌طور مستقل نظر خود را اعلام كنند.

به­ گزارش«.مدّاح.نیوز.».؛ حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی طباطبایی به روزنامه اعتماد گفت: *آقای مهدوی كنی از اول هم اعتقادش بر این بود كه جامعه روحانیت مبارز حزب نیست كه ملزم باشیم همه پیرو یك خط باشیم، افراد جامعه می‌توانند به‌طور مستقل نظر خود را اعلام كنند. البته ما در جامعه روحانیت مبارز سعی می‌كنیم خلاف همدیگر حرف نزنیم.جامعه روحانیت از اولش هم حزب نبوده یك مجمع فكری همسو بود و بنا دارد جامعه نقش پدری داشته باشد. هیچ‌وقت هیچ چیزی را به مردم تحمیل نكرده است و همیشه فقط به مردم پیشنهاد می‌دهد.


*من یکی از دلایل رای آوردن آقای روحانی را روحانی بودن‌شان می‌دانم . حالا می‌خواهید بگویید پس چرا در زمان احمدی‌نژاد یك آخوند رای نیاورد و احمدی‌نژاد كه روحانی نبود رای آورد، آن زمان هاشمی را در مقابل آقای احمدی‌نژاد قرار دادند و مردم احمدی‌نژاد را موفق‌تر تلقی كردند.


*رای آوردن روحانی دلایل بسیاری داشت. حمایت‌ها و عنایات ویژه هاشمی و كناره‌گیری دكتر عارف كه سیاست درستی بود كمك بزرگی به روحانی بود. بزرگان اصلاحات بسیار از خود درایت نشان دادند و از خودگذشتگی كردند.

*
احمدی‌نژاد سال اول نمایندگی من تازه شهردار شد، درسال 84 هم كه من در انتخابات ریاست‌جمهوری طرفدار آقای هاشمی بودم، حتی سر این موضوع در مجلس هم با برخی نمایندگان به اختلاف خوردم و خیلی‌ها علیه من اقداماتی انجام دادند، در مجلس كه بودم وقتی می‌خواستیم كاندیدای ریاست‌جمهوری را بررسی كنیم من به دوستان گفتم این كشور به یك فرد با تجربه و كار كشته نیاز دارد، مشكلات اقتصادی ما به راحتی حل نمی‌شود، یكی از نمایندگان گفت آقا دیگر دوره شیخ بازی گذشت، به او گفتم نزنید این حرف را و همین باعث اختلاف شد. من به هاشمی گفتم اگر كاندیدا شود از او حمایت می‌كنم چون ایشان را قبول دارم، من هاشمی‌رفسنجانی را آدم پخته‌یی می‌دانم، حملات احمدی‌نژاد به هاشمی را قبول نداشتم، در آن انتخابات هم معتقد بودم باید هاشمی بیاید نه احمدی‌نژاد حتی در دور اول. معتقدم یك مجری باید جامعه را درك كند، یك درگیری ذهنی من این است كه جامعه همدیگر را درك نمی‌كنند، این یك بیماری اخلاقی است كه از ناحیه دولتمردان و از سر اشتباه كاری آنها پدید آمده است.

*رابطه مجلس با دولت به خاطر برخی رفتارها ی بعضی افراد در صحن شاید مطلوب نیست، اگر مجلس دولت را و دولت مجلس را درك نكند مشكلات ما را از پا در می‌آورد، اگر مشكلات را حل نكنیم همه زیان خواهیم كرد.

*بعضی آدم‌ها كه ظرفیت دیدشان كوچك است یك‌دفعه نسبت به یك چیزی دلواپس می‌شوند، وقتی ما دم از وحدت می‌زنیم در مهم‌ترین دوره سیاسی كشور نباید درگیر اختلافات شویم، باید همان‌گونه كه سرلشكر فیروزآبادی گفتند در این شرایط از دولت حمایت كرد، آقای روحانی تا به امروز توانسته‌اند كارهای خوبی انجام دهند ارتباطات ایران با جهان بهتر شده است، بعضی‌ها اهمیت ارتباط ما با دنیا را درك نكردند، نمی‌شود منزوی بود، انزوا شرط عقل نیست، این آقایان باید در كارها به روحانی كمك می‌كردند كه نكردند، به نظر من آنها اخیرا به این نتیجه رسیده‌اند كه باید حمایت می‌كردند، چون بیم آن دارند كه یك‌دفعه ارتباط ایران با جهان خوب شود و كشور به سمت ترقی برود و آنها خجالت بكشند، برای همین دست و پا می‌زنند و كلمه دلواپسی را به كار می‌برند اما من از خود این افراد كه امروز با این ارتباطات مخالفت می‌كنند نگران هستم كه مبادا فردا شرمنده شوند، این روشی كه در پیش گرفته‌اند قشنگ نیست، آنها این‌گونه عمل می‌كنند تا اگر بعد‌ها این مذاكرات موفق شد، بگویند ما به وظیفه‌مان عمل و انتقاد كردیم.

*بعضی از مجلسی‌ها و بعضی بیرون از مجلس كه ادعای دلواپسی می‌كنند برای این است كه چون نمی‌دانند مذاكرات منجر به پیشرفت می‌شود یا نه نمی‌دانند چگونه واكنش نشان دهند، بنابراین مخالفت می‌كنند و كلمه دلواپسیم را انتخاب كرده‌اند تا بعدا اگر مذاكرات پیشرفت نكرد بگویند دیدید ما گفتیم دلواپسیم و اگر مذاكرات موفق شد بگویند ما وظیفه‌مان بود كه دلواپس باشیم، یك سیاستمدار نباید این‌گونه مردد باشد، باید قاطع باشد این خصلتی بود كه امام خمینی (ره) داشت، ایشان خیلی قاطع تصمیم می‌گرفت و عمل می‌كرد. دلواپسان كسانی هستند كه می‌خواهند خواسته‌هایشان را به دولت تحمیل كنند و متاسفانه این افراد در حكومت نفوذ دارند. باید منتظر مجلس بعدی بود و دید همراهی‌اش با دولت به چه سمت و سویی خواهد رفت.

*صدا و سیما می‌تواند بیشتر به دولت كمك كند همان‌طور كه می‌توانست با عملكرد مناسب‌تر از بروز حوادث 88 جلوگیری كند، مهم نیست كه صدا و سیما موافق روحانی بوده یا مخالفش، او حالا رییس‌جمهور است و باید یاری شود، من با رییس‌جمهوری شدن احمدی‌نژاد مخالف بودم اما در نطقی كه در مجلس داشتم هم گفتم حالا كه دیگر رییس‌جمهور شده نباید با او مخالفت كرد، به وزرایش رای اعتماد بدهید تا كارش را شروع كند، به همین دلیل هم به همه وزرایش رای دادم، بعضی‌ها هنوز نمی‌دانند نقد با مخالفت فرق می‌كند، من همین امسال هم با اینكه به احمدی‌نژاد نقد دارم به دیدار نوروزی با او رفتم.

آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین