امروز : سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 23
۱۸:۳۵
کد خبر: ۳۹۴۲
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۸
تعداد بازدید: ۲۱۰۱
انتقاد فائزه هاشمی از اصلاح طلبان؛
رئیس فدراسیون اسلامی ورزشی زنان منحل شده ایران گفت: زمانی که اصلاح‌طلبان به قدرت می‌رسند زنان را فراموش می‌کنند.

به­ گزارش«.مدّاح.نیوز.».؛ فائزه هاشمی‌رفسنجانی در حاشیه جشن امید در کاشان گفت: تعطیلی فدراسیون اسلامی ورزش بانوان در دولت قبل غرض شخصی بود و به جای اینکه رئیس فدراسیون را عوض کنند، فدراسیون را منحل کردند.

او گفت: در این فدراسیون به دنبال ترویج اخلاق دینی در میان ورزشکاران و بانوان مسلمان، نقش‌آفرینی و توجه به ورزش و حضور بانوان مسلمان در میادین بین‌المللی به شیوه اسلامی توسط ایران بودیم که متأسفانه آن را به دلایلی که به طور قطع مشکلات مالی نبود و غرضیت با سیاست‌های من بود، تعطیل کردند.

به گفته او متأسفانه در دولت فعلی هم توجهی به این فدراسیون نشده و همچنان این فدراسیون تعطیل است.

این فعال سیاسی گفت: اعتدال تنها سیاسی نیست بلکه اعتدال جنسیتی را نیز باید محترم شمرد و در کشوری که حدود 60 درصد دانشجویان و فارغ‌التحصیلان و نیمی از جمعیتش را بانوان تشکیل می‌دهند، با حضور کمرنگ بانوان در بخش مدیریتی کشور مواجه هستیم.

او برابری جنسیتی، قومی و مذهبی را در کشورهای توسعه یافته امری پذیرفته شده دانست و گفت: اگر ما نیز که در مسیر توسعه قرار گرفته‌ایم این برابری را محترم نشماریم، دچار مشکل می‌شویم و البته پذیرفتنی است که از نظر جسمی میان مرد و زن تفاوت وجود دارد، ولی اگر ادعای اصلاح‌طلبی داریم می‌بایست از ظرفیت‌های مدیریتی بانوان در جایگاه خودشان استفاده شود.

به گفته او زمانی که اصلاح‌طلبان به قدرت می‌رسند حضور و نقش بانوان در عرصه سیاست را فراموش می‌کنند و یادشان می‌رود که بانوان نیز وجود دارند.

هاشمی‌رفسنجانی برگزاری مراسم سالگرد انتخابات ریاست جمهوری را یادآوری اتفاقات گذشته، تحلیل مسائل روز، آینده‌نگری، ایجاد اتحاد و همبستگی و تأثیرگذاری بر همراهی مردم در ادامه مسیر و تقدیر از آنها دانست.

او گفت: تمام جریان‌های اصلاح‌طلب و مستقل می‌توانند در ادامه این مسیر و بهبود شرایط نقش داشته باشند و بازویی توانمند برای حمایت از سیاست‌های دولت باشند.

او با اشاره به اقدامات ستودنی دولت در بخش صنعت و معدن، امور خارجه، فرهنگ و ارشاد، بهداشت و علوم گفت: شاهد تحولاتی در دانشگاه‌ها و بازگشت دانشجویان ستاره‌دار و اساتیدی که به اجبار بازنشسته شده بودند، هستیم و فضای مدیریتی برخی دانشگاه‌ها که نظامی شده بود، تغییر کرده است.

او در مورد وعده انتخاباتی دکتر روحانی در خصوص آزادی زندانیان سیاسی یادآور شد: آزادی زندانیان سیاسی از دست دولت بر نمی‌آید و افرادی نیز برای رهایی زندانیان سیاسی به این دولت رأی دادند، ولی یقین دارم که دولت تمام تلاش خود را برای آزادی آنها به کار بسته است.

آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین