امروز : پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
۲۲:۳۸
کد خبر: ۳۸۳۶
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۰
تعداد بازدید: ۲۱۱۱
براي رونق گرفتن مساجد هيچ راهي بهتر از تماشاي ماهواره نيست!!!!
شبکه هایی که روز گذشته روحانی به تعریف و تمجید از آنها پرداخت از ابتدای انقلاب تاکنون برابر اسناد موجود بیشترین ضربه فرهنگی ، سیاسی و امنیتی را به مردم و نظام وارد ساخته اند . به طور کل این شبکه ها ابزاری برای نفوذ بیگانه به کشور مورد هدف خود می باشد.

به­ گزارش«.مدّاح.نیوز.».؛ حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان در مراسم پایانی چهارمین جشنواره ملی ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص ماهواره و شبکه های اجتماعی همچون فیسبوک مطالب عجیب و قابل تاملی را عنوان کرد که به نظر می رسد بیشتر جنبه تبلیغاتی داشت .


روحانی با بیان اینکه چرا به جوانان اعتماد نداریم گفت: « فکر می‌کردیم اگر ویدئو وارد کشور می‌شد، ایمان جوان‌ها پَر می‌زد، سال‌های اول انقلاب دغدغه ما این بود که مبادا یک دستگاه ویدئویی وارد کشور شود، چون اگر وارد کشور شود و با سیمی به تلویزیون وصل شود، دیگر چگونه ایمان برمی‌گردد و هویت‌ها را حفظ می‌کنیم. دیدیم آمد و به همه خانه‌ها رخنه کرد و بر ایمان‌ جوان‌های‌مان نه تنها اثر منفی نگذاشت بلکه بر حضور آنها در مساجد و تظاهرات انقلابی و راهپیمایی‌ها بیشتر شد و به جبهه دفاع از کشور رفتند و افتخار آفریدند »


روحانی در ادامه در اظهارات عجیبی درباره ماهواره گفت : « غصه دیگری شروع شد که با ماهواره‌ها چه کنیم اگر خدای نکرده تلویزیون‌مان با دیش مخفی و آشکار، شبکه دیگری را بگیرد، در جوانان ایرانی چگونه ایرانیت و اسلامیت می‌ماند. آمدیم و در پشت بام‌ها و بالکن‌ها با آن مبارزه کردیم، اما تاثیری نداشت اما نه ایمان مردم پر زد و نه هویت مردم از دست رفت »


رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه با تمجید از فیسبوک گفت : « دنیای ارتباطات و اطلاعات دنیای عجیب و غریبی است و در هر دقیقه یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر لایک را در فیسبوک شاهدیم و علاوه بر آن نیز تنها در گوگل در هر دقیقه ۲ میلیون نفر از این سرویس استفاده می‌کنند و همچنین در هر دقیقه ۷۰ ساعت فیلم وارد یوتیوب شده و در همان زمان یک میلیون و سیصد هزار نفر این فیلم را یا می‌بینند یا دانلود می‌کنند و این به معنای یک تحول بزرگ در دنیای امروز است »


روحانی با همین اظهارات سراغ موضوع اینترنت و شبکه های همچون وایبر وی چت و.... رفته و می گوید :« امروز ظاهرا غصه دیگری برپا شده و آن اینکه با اینترنت و جوان کاربر و ایمیل و موبایل و نسل سوم و چهارم چه کنیم. من به همه دوستان عرض می‌کنم به جوان‌ها اعتماد کنیم، به نسل جوان اعتماد کنیم. جوان‌های ما با فطرتی پاک هستند و ایران‌شان را با همه وجود دوست دارند و به اسلام و خاندان ائمه و اهل بیت عشق می‌ورزند. فطرت‌شان پاک است و حالا گوشه‌ای، روزی، ماهی یا سالی خطایی شد، می‌شود آن را برگرداند و قابل برگشت است که هم انسان تواب است هم خداوند توبه را می پذیرد »


اما شبکه هایی که رئیس جمهور از بی خطر و بی اثر بودن عملکرد آنها گفت به گواه اسناد موجود بیشترین ضربه فرهنگی، سیاسی و امنیتی را به مردم و نظام وارد ساخته اند . به طور کل این شبکه ها ابزاری برای نفوذ بیگانه به کشور مورد هدف خود می باشد .


ابعاد و اثرات کوتاه مدت و دراز مدت ماهواره به عنوان یکی از فراگیرترین و موثرترین وسایل ارتباط جمعی، همیشه دارای اهمیت بوده است. اگر در گذشته فقط چند شبکه ماهواره ای فارسی زبان مانند بی بی سی یا صدای آمریکا با جهت گیری و اهداف سیاسی خاص و هدایت شده از سوی دولت های انگلیس و آمریکا وجود داشت؛ اما در چند سال اخیر شبکه های با اهداف کاملا متفاوت مانند من و تو، فارسی وان،pmc و... بوجود آمده اند و در مدت زمان بسیار محدود مخاطبان بسیاری در بین مردم و به ویژه کانون های خانوادگی به خود اختصاص داده اند.


راه اندازی قارچ گونه شبکه های ماهواره ایی یکی از این راهبردهای دولتهای غربی برای از بین بردن فرهنگ دینی و روحیه اسلام خواهی و مقاومت در ملتها از طریق بی بندباری جنسی است که این راهبرد امروزه در عمل به اوج خود رسیده است. آنها با پخش برنامه هایی با محتوای هرزگی وبی بند و باری اخلاقی فرهنگ منحط غربی را در کشورهای اسلامی به خصوص در کشور ما پیاده کرده و به ترویج زندگی مادی و بی قید و بند جنسی پرداختند .در سال های اخیر شاهد هستیم چطور سبک زندگی اسلامی و فرهنگ ایرانی در برخی خانواده ها جای خود را به فرهنگ غربی داده است .


تغییر در نوع پوشش پسران و دختران تا مرز کشف حجاب ، عادی شدن روابط جنسی در بین برخی جوانان ، خیانت زن و شوهر به هم ، کم رنگ شدن باورهای دینی ،ایجاد شبهات دینی و سیاسی ، غرب گرایی مصرف زدگی و تجمل گرایی ، افزایش استفاده از مشروبات الکلی و رواج موسیقی های منحط ، روی آوردن برخی جوانان به شیطان پرستی و دیگر فرقه های ضاله، ضعیف شدن برخی سنت های الهی در بین خانواده ها، تضعیف اهمیت و تشکیل خانواده در ذهن برخی جوانان و روی آوردن به زندگی های مجردی ، افزایش جرایم جنسی ، افزایش بیماری های روحی و جنسی به دلیل تماشای برخی شبکه ها و....... واقعیت های غیر قابل انکار ناشی از تهاجم فرهنگی دشمن از طریق ماهواره می باشد . آیا حسن روحانی می تواند موارد مذکور را کوچک شمرده و یا نادیده بگیرد؟ این نگاه از کجا تقویت می شود؟


ناگفته نماند بسیاری از میتینگ ها و جشن هایی که در سال های اخیر در جهت عادی سازی روابط دختر و پسر و کشف حجاب در برخی نقاط کشور از جمله تهران شکل گرفت ناشی از تبلیغات و دعوت شبکه های ماهواره ای می باشد .


قوام جامعه به اخلاق و رعایت اخلاقیت افراد جامعه می باشد و زمانی که انسانیت، حریم های شخصی، خانواده و...از بین برود چنین جامعه ای از درون خالی شده و با تلنگری در هم می ریزد و این مساله در مورد جوانان و نوجوانان مهم تر است. ماهواره از طریق پخش فیلم های غیر اخلاقی که نتیجه ای جز بی بند و باری، بی حیایی، مشوش شدن ذهن جوان و... ندارد به این مقصد پلید دست پیدا می کند. و بر همین اساس استفاده از برنامه های ماهواره در نظر مراجع حرام اعلام شده است.


تاثیر دیگر ماهواره و شبکه های اجتماعی در فتنه سال 88 نمایان شد .دیدیم که چگونه دشمن برای اجرای طرح براندازی و آشوب های خیابانی از طریق ماهواره و شبکه های اجتماعی اهداف خود را پیش برد.

این شبکه ها که در حقیقت بازوی اجرایی دشمن برای طرح براندازی بود شبانه روز با القای ادعای دروغ تقلب به بینندگان خود آنها را برای اعتراض و آشوب تحریک و به خیابان کشاندند و صحنه هایی تاسف باری همچون حرمت شکنی عاشورا را خلق کردند . آیا می توانیم نقش شبکه های ماهواره ای را در شکل گیری آشوب ها در فتنه 88 را نادیده بگیریم ؟


« بعد از انتخابات كه تحركاتى از طرف بعضى ها شروع شد... لذا ديديد كه اين دستگاه ها و وسائل رسانه اى و صوتى و الكترونيكى و ماهواره اى و غيره حضورشان در صحنه را چطور تشديد كردند؛ صريح وارد ميدان شدند. قبلاً اميدوار نبودند كه اين كار بگيرد؛ بعد ديدند نه، گرفت؛ لذا سريع وارد ميدان شدند » رهبر انقلاب - 1388 »


نکته مهم دیگر در سخنان رئیس جمهور موضوع شبکه های اجتماعی و فیسبوک بود که به نوعی روحانی مردم را به حضور در این شبکه های اجتماعی دعوت کرد.


فیس بوک در چند سال اخیر با شگردهای تبلیغاتی گسترده توانسته در میان ایرانیان طرفدارانی را به دست بیاورد و سیاست گذاران و موسسان این سایت اهداف گسترده سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی را از تاسیس آن دنبال می کردند که نمونه ای از اهداف سیاسی آن را در حوادث پس از انتخابات سال 88 در ایران مشاهده کردیم که اطلاعیه بیشتر نا آرامی ها به سرعت با منتشر شدن در فیس بوک به تمامی حلقه های فتنه در تهران و دیگر شهر ها ارسال می شد.

این شبکه اجتماعی با فروکش کردن آتش فتنه 88 وارد فضای جدیدی شد که هدف آن به نابودی کشیدن فرهنگ حیا و حجاب در ایران است؛ پروژه ای که غربی ها از ابتدای انقلاب و قانونی شدن مسئله حجاب در ایران به دنبال تحقق ان بودند زیرا بر اساس تفکر نظریه پردازان صهیونیزم جهانی برای گرفتن عزت و ایستادگی زن ایرانی ابتدا باید حیا و عفت را از ان دور کرد.

فحشا و بی بند و باری، انتشار تصاویر برهنه برخی کاربران، ترویج افکار همجنس بازانه، قبح زدایی از روابط دختر و پسر بخشی از تهدیدات این شبکه می باشد که تاثیرات بسیار زیادی بر برخی خانواده ها و جوانان داشته است .


با یک گردش کوتاه قطعا تصاویر غیر اخلاقی بسیاری را مشاهده خواهید کرد که خود عامل بسیاری از بی بندوباری می شود همچنین رقابت بر سر بروز کردن آلبوم های عکس شخصی و به اشتراک گذاشتن آن از یک سو منجر به سوء استفاده های اخلاقی می شود و از سوی دیگر ایجاد تنوع طلبی در افراد و تلاش برای ارتباط با جنس مخالف باعث اختلافات خانوادگی بویژه برای افراد متاهل و فعال در این شبکه ها می گردد و بر اساس اسناد، بسیاری از طلاق ها ناشی از همین اختلافات می باشد .


نکته بسیار مهم، بعد امنیتی در خصوص این شبکه ها می باشد. دستگاه جاسوسی آمریکا به راحتی می تواند ضمن شناسایی کامل کاربران، از وی جاسوسی کنند. بدون شک هر لایک نشانه دهنده ی جزئی از علاقه مندی ها و شخصیت کاربر می باشد که به مرور زمان و با بیشتر شدن تعداد لایک ها شخصیت فرد عضو شده در فیسبوک عیان تر خواهد شد این موجب می شود شخصیت کاربر برای دستگاه جاسوسی کاملا مشخص شده و یک جامعه اطلاعاتی بزرگی را شکل داده است .


با این اوصاف که تنها نگاهی جزئی به مضرات و خطرات شبکه های ماهواره و اجتماعی بود در سال فرهنگ و در شرایطی که فرهنگ اسلامی کشور از همه وقت بیشتر در خطر نابودی قرار گرفته است چرا رئیس جمهور چنین سخنانی را مطرح می کند ؟! آیا آزاد سازی بازوی اجرایی دشمن در تهاجم فرهنگی نابودی فرهنگ اسلامی را در بر ندارد ؟ اگر شبکه های ماهواره ای و اجتماعی تاثیری در نابودی فرهنگ اسلامی در برخی خانواده ها نداشته اند پس سبک زندگی غربی، بی بند و باری و فحشا در بین برخی جوانان از کجا آمده است؟ آیا برای اعتلای فرهنگ کشور باید درها را به روی تهاجم دشمن باز کرد؟
روحانی در بخشی از سخنان خود در ادعایی عجیب می گوید : فکر می‌کردیم اگر ویدئو وارد کشور می‌شد، ایمان جوان‌ها پَر می‌زد، سال‌های اول انقلاب دغدغه ما این بود که مبادا یک دستگاه ویدئویی وارد کشور شود، چون اگر وارد کشور شود و با سیمی به تلویزیون وصل شود، دیگر چگونه ایمان برمی‌گردد و هویت‌ها را حفظ می‌کنیم. دیدیم آمد و به همه خانه‌ها رخنه کرد و بر ایمان‌ جوان‌های‌مان نه تنها اثر منفی نگذاشت بلکه بر حضور آنها در مساجد و تظاهرات انقلابی و راهپیمایی‌ها بیشتر شد و به جبهه دفاع از کشور رفتند و افتخار آفریدند » سوال اینجاست چطور ورود ویدئو در کشور باعث افزایش حضور جوانان در مساجد ،تظاهرات و جنگ شد ؟

منبع: سخن
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین