امروز : سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 16
۰۸:۰۳
کد خبر: ۳۸۱۳
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۸
تعداد بازدید: ۱۲۷۲
روحانی در سازمان انرژی اتمی:
رئیس جمهور در مراسم بهره‌برداری از دستاوردهای سازمان انرژی اتمی گفت: اگر ما می‌خواستیم مخفیانه کار کنیم، برای خرید سانتریفیوژها به بازارهای رسمی غرب و شرق مراجعه نمی‌کردیم.

به­ گزارش«.مدّاح.نیوز.».؛ حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس‌ جمهور صبح امروز یکشنبه در مراسم راه‌اندازی و بهره‌برداری از  سه دستاورد سازمان انرژی اتمی در این سازمان ضمن تشکر از صاحب‌نظران، اندیشمندان و مدیران این سازمان به ریاست دکتر صالحی اظهار داشت: به همه دانشمندان که در زمینه هسته‌ای خدمات و افتخارات فراوانی را برای سرزمین و ملت بزرگ ایران، تبریک عرض می‌کنم.

وی افزود: یکی از دستاوردهای مهم انقلاب بزرگ اسلامی، خودباوری، استقلال و خوداتکایی بوده است و از روز اول حضرت امام (ره) به ما آموختند که روی پای خود بایستیم و به هیچ جایی جز خداوند امید نداشته باشیم.

روحانی بیان کرد: خداوند قادر بزرگ همواره به عنوان بزرگترین تکیه‌گاه ملت، ارواح طیبه، پیامبران، توجهات ولی عصر (عج)، راهبری‌ رهبری معظم، تلاش، کار، کوشش، ایمان و جهاد در راه دستیابی به اهداف بلند، تنها مسیر موفقیت این ملت بوده است.

وی خاطرنشان کرد: ما در انقلاب روی پای خود ایستادیم، به ملت خود تکیه و به رهبری خود اعتماد کردیم و خداوند ما را در برابر دنیا و همه قدرت‌ها پیروز کرد.

رئیس ‌جمهور تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس بر جوانان، ایثارگران، سپاه، بسیج، ارتش، عشایر، نیروی انسانی، جهادگران و همه انسان‌های والا و فداکار خود تکیه کردیم و نه تنها در برابر عراق بلکه در برابر همه منطقه و قدرت‌های جهانی که پشت رژیم بعث قرار گرفته بودند خداوند ما را پیروز کرد.

وی ادامه داد: امروز همه باید در مسیرهای متنوع علم و فناوری روی پای خود بایستیم، در مسیر اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و در سال فرهنگ و اقتصاد باید در زمینه علم و دانش به پیش برویم.

روحانی با بیان اینکه قدرت اصلی در علم و فناوری است، اضافه کرد: این علم و فناوری است که برای ما قدرت علمی، قدرت اقتصادی حتی قدرت فرهنگی و قدرت دفاعی را می‌آفریند.

رئیس ‌جمهور با بیان اینکه بعد از پیروزی انقلاب، سازمان انرژی اتمی ناچار شد برای دستیابی به اهداف علمی و دستاوردهای فناورانه روی پای خود بایستد، گفت: بعد از انقلاب آمریکا، آلمان، فرانسه و دیگران هیچ کدام به تعهدات خود عمل نکردند، به طوری که نه آمریکا حاضر شد طبق تعهد خود سوخت رآکتور تهران را به ما بدهد، نه آلمان حاضر شد ساخت نیروگاه اتمی بوشهر را ادامه دهد و نه فرانسه حاضر شد به تعهدات خود در زمینه مشترکی که با ما داشتند ادامه دهد و حق UF6‌هایی را که تعلق به ما داشت، تحویل دهد.

وی در ادامه گفت: آن روز که ما در پی غنی‌سازی بودیم تا در سوخت رآکتور روی پای خود بایستیم، تقریبا به همه مراجعه کردیم، به شرقش و به غربش، اینکه می‌گویند ایران فعالیت مخفیانه انجام می‌دهند دروغی بس آشکار است، اگر ما می‌خواستیم مخفیانه کاری را انجام دهیم، برای خرید سانتریفیوژها به بازارهای رسمی غرب و شرق مراجعه نمی‌کردیم.

روحانی افزود: برای آنکه بتوانیم در مراحل مختلف ساخت سوخت نیروگاه و از جمله غنی‌سازی اورانیوم حرکت کنیم به شرکت‌های مختلف شرقی و غربی مراجعه نمی‌کردیم، کسی که کار سری می‌خواهد انجام دهد، با شرکت‌های غربی و شرقی صریحا مذاکره نمی‌کند، بنابراین آنها به تعهدات خود عمل نکردند، ما نیز شروع کردیم روی پای خود ایستادن و تلاش کردن. 

در این مراسم سانتریفیوژهای لوله‌ای (تیوبولار)، تولید واکسن‌های نوترکیب (انسان و دام) و همچنین سامانه پایش پرتوهای فرابنفش (UV ) با حضور رئیس‌جمهور رونمایی شد.

بنابر این گزارش همچنین سامانه ملی پرتودهی چند منظوره گاما از طریق ویدئو پروژکتور و ارتباط مستقیم با مرکز بناب رونمایی و راه‌اندازی ‌شد.

منبع: فارس
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین