امروز : سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 16
۰۸:۵۵
کد خبر: ۳۷۹۵
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۴
تعداد بازدید: ۱۳۸۶
عبداللهی مسئول مرگ یک نخبه ایرانی؟!
رئیس کمیته مطالبات ملی مجلس شورای اسلامی از فوت یک شهروند ایرانی در آلمان به دلیل کوتاهی سرکنسولگری ایران در فرانکفورت خبر داد.

به­ گزارش«.مدّاح.نیوز.»؛ خانم سایه مقدسی دانش آموز نخبه ایرانی بود که برای درمان به فرانکفورت آلمان اعزام شد و ما مراتب تاسف خودمان از وزارت امور خارجه را اعلام می‌کنیم و به خانواده این عزیز تسلیت می‌گوییم.

رییس کمیته مطالبات ملی مجلس در تشریح موضوع تصریح کرد: به دنبال اطلاع از این که یک دانش‌آموز 16 ساله نخبه مراغه‌ای که مبتلا به سرطان خون است و نیاز به پیوند مغز استخوان دارد بنده به محض اطلاع بلافاصله با خانواده این خانم تماس گرفتم و ضرورت جراحی پیوند مغز استخوان را مطرح کردم.

وی افزود: در این راستا در مهر ماه 92 جلسه‌ای را در دفتر وزیر آموزش و پرورش با حضور آقای فانی تشکیل دادیم چرا که پدر و مادر این دانش‌آموز فرهنگی بودند و علی‌رغم این که اعزام فرهنگیان به خارج از کشور شرایط پیچیده‌ای دارد، پیگیری کردیم و وزیر آموزش و پرورش دستور دادند بدون طی مراحل قانونی به مدرسه ایرانیان در فرانکفورت اعزام شود.

نماینده مراغه و عجیب شیر تصریح کرد: با دستور وزیر آموزش و پرورش قرار شد طبقه فوقانی مدرسه ایرانی فرانکفورت برای اسکان این خانواده در نظر گرفته شود تا بتواند ضمن تدریس، درمان این دانش‌آموز را نیز پیگیری کنند.

وی افزود: نهایتا ویزا و پاسپورت اخذ و در بهمن ماه 92 این خانواده به فرانکفورت اعزام شدند.

دواتگری در ادامه اظهار داشت: سه ساعت قبل از پرواز، سرکنسول ایران در فرانکفورت یعنی آقای عبداللهی از مدیر مجتمع آموزش و پرورش در فرانکفورت درخواست می‌کند که این فرهنگیان حق اشتغال در مدرسه مذکور و حق ورود به آلمان را ندارند و برای حضور این خانواده در آلمان موانعی ایجاد می‌کند.

وی با بیان این که به محض اطلاع از این موضوع پیگیر شدیم، گفت: از آن جایی که این فرهنگیان در یک مجتمع آموزشی قصد اشتغال داشتند بنابراین سرکنسول ایران در فرانکفورت حق دخالت نداشت و خارج از حیطه اختیارات او بود بنابراین نهایتا این خانواده به آلمان اعزام شدند.

دواتگری تصریح کرد: بعد از حضور خانواده مذکور در آلمان، باید برای هزینه درمان بیمه می‌شدند و زمانی که برای بیمه شدن مراجعه می‌کنند بیمه آلمان از سرکنسولگری درخواست معرفی‌نامه می‌کند ولی متاسفانه کنسولگری از ارایه معرفی نامه خودداری می‌کند در حالی که این دانش‌آموز در انتظار درمان بود.

وی تاکید کرد: نهایتا موضوع را از کانال وزارت امور خارجه از طریق آقای ظریف و قشقاوی پیگیری کردیم و به سرکنسول اعلام کردند که هزینه درمان این دانش‌‌آموز یک میلیون یورو است و ما قدرت پرداخت آن را نداریم ولی ما اعلام کردیم نیازی به پرداخت هزینه از سوی شما نیست بلکه معرفی‌نامه صادر کنید.

نماینده مردم مراغه و عجیب شیر ادامه داد: متأسفانه سرکنسولگری ایران در فرانکفورت اطلاعات غلطی را به وزیر امور خارجه ارائه می‌کرد و براساس اطلاعات غلط وزارت امور خارجه دستورات لازم را صادر می‌کرد.

وی ادامه داد: بعد از یک ماه و اندی بلاتکلیفی مجددا با آقای رئیس‌جمهور و وزیر آموزش و پرورش در این باره گفتگو کردم به طوری که آقای فانی به مدیر مدرسه ایرانی فرانکفورت دستور دادند شخصا این موضوع را پیگیری کند و نهایتا ظرف 48 ساعت بیمه‌نامه صادر شد و علی‌رغم صدور بیمه نامه کنسولگری ایران در فرانکفورت به این موضوع اعتراض داشت.

رئیس کمیته مطالبات ملی مجلس خاطر نشان کرد: متاسفانه سرکنسول ما در آلمان با رسانه دویچه‌وله این کشور مصاحبه می‌کند و اعلام می‌کند این دانش‌آموز و خانواده آن باید به ایران برگردند؛ این در حالی است سرکنسول حق مصاحبه نداشته و تخلف کرده است.

وی افزود: به محض بستری شدن دانش‌آموز 16 ساله ایرانی، سرکنسولگری ایران در فرانکفورت به رئیس بیمارستان مذکور نامه می‌نویسد و می‌گوید امکان درمان این دانش آموز در ایران فراهم است لذا از پذیرش درمان این دانش آموز خودداری کنید!

دواتگری ادامه داد: همه اقدامات انجام و درمان شروع شد ولی متاسفانه روز گذشته این دانش‌آموز فوت کرد.

وی تصریح کرد: نکته حائز اهمیت این که سرکنسولگری ایران در فرانکفورت که وظیفه حمایت از حقوق افراد ایرانی مقیم درفرانکفورت دارد با اطلاعات کذب و بی‌اساس به وزارت امور خارجه در مقابله با اتباع کشورش قرار گرفته و این امر منجر به فوت این شهروند ایرانی شد.

نماینده مردم عجیب‌شیر و مراغه با بیان این که برای وزارت امور خارجه متاسفم گفت: وزارت امور خارجه نظارتی به کارکنان و اطلاعات آن‌ها ندارد و کارکنان این وزارتخانه در خارج از کشور بعضا اقداماتی انجام می‌دهند که هیچ‌گونه توجیه عقلی نمی‌تواند داشته باشد.

رئیس کمیته مطالبات ملی مجلس تصریح کرد: در این رابطه با وزیر امور خارجه و معاون پارلمانی وی گفتگو کردم و مراتب اعتراض خود را اعلام کردم که براساس اطلاعات کذب تصمیم‌گیری کردند.

وی ادامه داد: سرکنسولگری ایران در فرانکفورت به دلیل مصاحبه با یک رسانه آلمانی که در آن علیه یک ایرانی مصاحبه کرده، صلاحیت این سمت را ندارد و باید از مسئولیت خود عزل شود.

دواتگری تاکید کرد: روز یکشنبه هفته آینده سوال از وزیر امور خارجه را تقدیم هیئت‌رئیسه خواهم کرد تا این موضوع پیگیری شود چرا که حیثیت نظام زیر سوال رفته است و این سرکنسولگر حتی یک دقیقه صلاحیت ادامه مسیر را ندارد.

نماینده مراغه و عجیب‌شیر اظهار داشت: اعتماد بی‌جای وزیر امور خارجه به سرکنسولگری ایران در فرانکفورت آلمان جای تاسف دارد و از این جهت متاسفم اگر چنین شرایطی حاکم است که آقای وزیر به راحتی گزارشات کذب سفارت‌خانه‌ها و کنسولگری‌ها را بدون بررسی می‌پذیرد در روابط خارجی در آینده با چالش‌های جدی مواجه خواهیم شد.

رئیس کمیته مطالبات ملی مجلس با بیان این که وزیر امور خارجه را به مجلس احضار خواهیم کرد خاطر نشان کرد: آقای ظریف باید در قبال این موضوع پاسخگو باشد.

این در حالی است، اعزام دانش آموز نخبه مراغه‌ای برای مداوا به آلمان با دستور رئیس جمهور صورت گرفت.

دانش‌آموز نخبه و جوانترین شاعر مراغه‌ای با دستور ویژه رییس جمهوری اسلامی ایران برای مداوا به خارج از کشور اعزام شد.

 سایه مقدسی به خاطر بیماریˈای.ال.الˈ (All) خونی در رنج بود که با دستور دکتر روحانی و حمایت وزارت آموزش و پرورش برای مداوا به آلمان اعزام شد.

آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین