امروز : يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 28
۱۵:۱۳
کد خبر: ۳۷۸۰
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۸
تعداد بازدید: ۱۴۴۰
نماینده جديد جمهوری اسلامی ایران برای سازمان ملل؛
ماجرای عدم پذیرش نماینده پیشنهادی جمهوری اسلامی ایران برای سازمان ملل از سوی آمریکا همچنان بلاتکلیف است. اگرچه مقامات وزارت خارجه کشورمان گفته‌اند این مسئله را به شکل حقوقی پیگیری می‌کنند.

ماجرای عدم پذیرش نماینده پیشنهادی جمهوری اسلامی ایران برای سازمان ملل از سوی آمریکا همچنان بلاتکلیف باقی مانده است. اگرچه مقامات وزارت خارجه کشورمان گفته‌اند این مسئله را به شکل حقوقی پیگیری می‌کنند که البته موضع کاملاً درستی است اما واقعیت این است که غیبت نماینده‌ای از کشورمان در سازمان ملل متحد آفات و پیامدهای نامطلوب فراوانی دارد که برای رفع آنها باید تدبیری اندیشید. یکی از این تدابیر شاید معرفی فرد دیگری به عنوان نماینده کشورمان در سازمان ملل باشد تا با گرفتن بهانه‌های قدیمی از دست آمریکایی‌ها، موضع جمهوری اسلامی ایران را در فراگیرترین نهاد بین‌المللی تقویت کند.


بسیاری از صاحبنظران و آگاهان سیاسی معتقدند دکتر محمد نهاوندیان که اکنون مسئول نهاد ریاست جمهوری و رئیس دفتر رئیس‌جمهور است، یکی از مناسب‌ترین گزینه‌ها برای احراز سمت نمایندگی ایران در سازمان ملل بحساب می‌آید. سوابق تحصیلی نهاوندیان و فارغ التحصیلی وی در رشته اقتصاد از یکی از دانشگاه‌های آمریکا، حضور در شورای امنیت ملی و ریاست بر اتاق بازرگانی ایران، سوابقی است که وی را به چهره‌ای مناسب برای این سمت خصوصاً در شرایط فعلی تبدیل کرده است.

آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین