امروز : جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
۰۳:۰۱
کد خبر: ۳۷۷۷
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۲
تعداد بازدید: ۲۳۵۳
استاد دانشگاه آمریکا؛
استاد دانشگاه "جان هاپکینز" آمریکا تاکید کرد القاعده می خواهد هر طور شده مانع برگزاری انتخابات در عراق شود.

به­ گزارش«.مدّاح.نیوز.».؛ به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی، "دانیل سرور" در گفتگو با این شبکه درباره افزایش خشونتها در عراق گفت اینکه حملات تروریستی اخیر در عراق در برخی از شهرهای مهم از جمله بغداد اتفاق می افتد و برخی از تجمعات که به شدت تحت تدابیر امنیتی برگزار می شوند، هدف قرار می گیرند، نشان دهنده وخامت اوضاع است. در واقع اینها نشان می دهد عراق یک گام دیگر به سمت هرج و مرج پیش می‌رود. اینکه این بار تجمع شیعیان هدف قرار می گیرد معنای خاصی دارد. این گروه بسیار نزدیک به نوری مالکی نخست وزیر عراق است. به نظر می رسد القاعده تلاش دارد با این حملات تا حد امکان تفرقه در این کشور را بیشتر کند و امکان برگزاری انتخاباتی سالم را کمتر کند.

وی افزود: البته معلوم نیست آنها در این کار موفق شوند اما در هر حال تلاش خود را می کنند. به نظر من چنین حملاتی موضع نخست وزیر عراق را تقویت می کند واکنش تند مالکی به این حمله ، مردم را بیشتر پشت او بسیج می کند. بنابراین چنین حملات و واکنشهایی از طرف مالکی موقعیت او را در پای صندوقها تقویت می کند.

این استاد دانشگاه افزود با وجود خشونتها و ناآرامیها در برخی از شهرهای استان الانبار بقیه عراق نسبتا آرام است. بنابراین این مشکلات در همه استانها وجود ندارد و به تعداد کمی از آنها محدود است.

آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین