امروز : پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
۱۵:۵۲
کد خبر: ۳۷۴۹
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۱
تعداد بازدید: ۱۲۲۷
عدم صدور ویزا برای ابوطالبی
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی، گفت: امضای قانون منع ورود ابوطالبی به نیویورک شبیه تحریم برخی مقامات ایرانی است.

به­ گزارش«.مدّاح.نیوز.» ؛ جواد کریمی‌قدوسی با اشاره به امضای قانون منع ورود حمید ابوطالبی به نیویورک از سوی اوباما رئیس‌جمهور آمریکا اظهار داشت: سیاست آمریکا در مقابل جمهوری اسلامی ایران بر اساس چند اصل تنظیم شده که یکی از اصول این سیاست منفعل کردن سیاست ‌خارجی جمهوری اسلامی در سطح بین‌الملل است تا جمهوری اسلامی را وادار به انجام اقداماتی که خودشان می‌خواهند، کنند.

وی ادامه داد: آنها از این منظر تلاش می‌کنند که بر اساس برنامه‌ای که برای انزوای ایران دیده‌اند، گام‌های تکمیلی خود را بردارند. اقدام اخیر آمریکا خلق‌الساعه نبوده بلکه ادامه سیاست‌های گذشته خصمانه آمریکا بود و مشابه آن در عرصه‌های دیگری اتفاق افتاده مانند تحریم مقامات جمهوری اسلامی ایران برای سفر به برخی از کشورهای دنیا که شبیه اقدامی است که کنگره آمریکا در مورد ابوطالبی انجام داده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس افزود: این اقدامات برای منفعل کردن سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران و وادار کردن ایران به عقب‌نشینی و پذیرفتن خواسته‌های‌شان است؛ ضمن اینکه در این موضوع آمریکایی‌ها حق دخالت در این مسائل را ندارند و باید به قواعد در چارچوب بین‌المللی تمکین کنند.

کریمی‌قدوسی با بیان اینکه آمریکایی‌ها از خط قرمز‌های روابط بین‌المللی عبور کرده‌اند، تأکید کرد: دلیل این موضوع این است که آنها می‌خواهند استانداردهای جدیدی را برای روابط بین‌الملل حاکم کنند و می‌کوشند که آن را به رویه تبدیل و برای کشورهای دیگر نیز اعمال کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: سیاست جمهوری اسلامی ایران، دولت، وزارت امور خارجه و کابینه بعد از این موضوع باید منطقی باشد و با استفاده از تمام ظرفیت‌ها روی حقوق مسلم خود ایستادگی شود.

منبع: تسنیم
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین