امروز : يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 28
۰۲:۱۶
کد خبر: ۳۷۳۹
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۲
تعداد بازدید: ۱۵۶۰
وزیر دفاع آذربایجان :
وزیر دفاع جمهوری آذربایجان گفت: اجازه استفاده از خاک آذربایجان برای حمله به کشورهای همسایه را به هیچ قدرتی نمی دهیم.
به­گزارش«.مدّاح.نیوز.»؛ ذاکر حسن اف وزیر دفاع جمهوری  آذربایجان پیش از ظهر امروز در نشست خبری مشترکی با سردار دهقان وزیر دفاع کشورمان شرکت کرد.

وزیر دفاع آذربایجان در این نشست خبری گفت: امروز دومین روز سفرم به ایران است که در سطح بالا، عالی و صمیمانه ای در جریان است، به خاطر این سفر خوب از سردار دهقان و ملت ایران تشکر می کنم.

وی با بیان اینکه ملت آذربایجان و ایران مشترکات عمیقی دارند و همواره مناسبات آنها دوستانه و برادرانه است افزود: همان طور که می دانید رئیس جمهور آذربایجان در سطح بالایی به ایران سفر کرد که در نتیجه این سفر تصمیماتی برای گسترش همکاری دو کشور از جمله همکاری های نظامی گرفته شد.

ذاکر حسن اف ادامه داد: در جریان سفر رسمی خود به تهران با رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، وزیر دفاع و معاون اول رئیس جمهور دیدار کردم و در جریان این دیدارها مسایل مهمی را بررسی کردیم که از جمله آن مسایل منطقه ای و بین المللی بود، در تمام این مسایل نظر مشترک داریم و به خصوص در قسمت همکاری های نظامی ظرفیت بالایی وجود دارد.

وزیر دفاع جمهوری آذربایجان گفت: صنایع دفاعی در ایران به خوبی پیشرفت کرده که در این قسمت نیز مذاکرات خوبی داشتیم و درباره ادامه همکاری ها در این زمینه بحث و بررسی کردیم.

وی در پاسخ به سئوالي مبنی بر اینکه برخی دشمنان روابط ایران با آذربایجان از کشور آذربایجان به عنوان پایگاه احتمالی اسرائیل برای حمله به ایران یاد می کنند. جمهوری آذربایجان چه پاسخی به این ادعاها دارد گفت: هیچ زمان از زمین ها و خاک آذربایجان به سمت همسایگان این کشور تهدیدی صورت نمی گیرد. این سیاست رسمی جمهوری آذربایجان است.

وی افزود: ما همواره این سیاست رسمی در سطح نهادهای بین المللی و منطقه ای خاطرنشان کرده ایم.

ذاکر حسن اف خاطرنشان کرد: در قانون اساسی آذربایجان آمده که هیچ وقت این کشور میزبان پایگاه های نظامی کشور ثالثی نخواهد بود و اجازه استفاده از خاک آذربایجان را برای حمله به کشورهای همسایه به هیچ قدرتی نمی دهیم.

در ادامه این نشست خبری سردار حسین دهقان با اشاره به اینکه در نشست های مشترک با همتای آذربایجانی مسایل مختلف را مورد توجه و بررسی قرار دادیم گفت: دو کشور مشترکات تاریخی و مذهبی بسیاری دارند که در تعمیق و گسترش روابط بسیار موثر است.

وی افزود: در زمینه مسایل منطقه ای مواضع مشترک مهمی را داریم که در دستور کار قرار دادیم، در همه مسایلی که در این دیدار مطرح شد مواضع مشترک و یکسانی را داشتیم.

سردار دهقان با اشاره به این که از موضع ملت و دولت جمهوری آذربایجان درباره مساله هسته ای جمهوری اسلامی ایران تشکر می کنم، گفت: ما هم از تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان حمایت می کنیم.

وی یادآور شد: سفر اخیر رئیس جمهوری آذربایجان به کشورمان فصل جدیدی از همکاری ها را بین دو کشور رقم زد.

وزیر دفاع کشورمان گفت: باید به شکل جدی از جریان های افراطی منطقه که مخالف شکل گیری مناسبات مطلوب بین دو کشور هستند مراقبت کرده که این از اهداف دو طرف است.

در ادامه این نشست خبری ذاکر حسن اف در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه در جریان مذاکرات پیرامون چه مسایلی بحث و گفتگو صورت گرفت پاسخ داد: درباره همکاری نظامی، امنیتی، مسایل سیاسی، منطقه ای و بین المللی بحث و بررسی کردیم که با خرسندی می گویم نظر ما مساعد و مشترک است.

وی همچنین افزود: 20 درصد از سرزمین های جمهوری آذربایجان توسط ارمنستان اشغال شده که سازمان ملل با صدور 4 قطعنامه خواستار آزادی آن شده است.

سردار دهقان نیز در پاسخ به این خبرنگار مبنی بر اینکه بسیاری از کشورها معتقدند که نزدیکی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان به ضرر دشمنان این دو کشور است خاطرنشان کرد: مشترکات و همسایگی دو کشور نیز موقعیت خاصی که در آن هستیم از جمله مواردی است که همکاری در زمینه های مختلف را بین دو کشور فراهم می کند.

منبع: مهر
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین