امروز : جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
۲۳:۴۰
کد خبر: ۳۷۰۸
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۹
تعداد بازدید: ۱۷۶۸
واکنش انقلابی فرمانده ارتش به تهدیدهای غرب
این‌گونه نیست که با ترور شخصیت‌هایی همچون شهید صیاد شیرازی چیزی را از دست بدهیم چراکه این افراد الگویی برای جوانان ما هستند. و ما نيز از همين رهگذر، صدها صیاد شیرازی تربیت کرده‌ایم
قطعنامه‌ای که اتحادیه اروپا علیه ایران صادر کرده است نیز همانند همین مسئله عربده‌کشی است. آن‌ها با این کار تلاش می‌کنند خودشان را سرپا نگه دارند. معتقدم آن‌ها در هیچ عرصه‌ای چه نظامی و غیرنظامی نمی‌توانند علیه ما فعالیتی انجام دهند.

به گزارش«مدّاح نیوز»؛ فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: اکنون دیگر تهدیدهای دشمن را نوعی عربده‌کشی در حال عقب‌دویدن می‌دانیم و این تهدید‌های دشمن را در حال جلو آمدن و تهاجم تصور نمی‌کنیم. 
  امیر سرلشکر عطاءالله صالحی فرمانده کل ارتش در حاشیه مراسم بزرگ‌داشت شهید سپهبد علی صیاد شیرازی که در مسجد ستاد کل نیروهای مسلح برگزار شد، در جمع خبرنگاران با بیان "در زمان غربت و تنهایی هشت سال دفاع مقدس انسان‌هایی همچون شهید صیاد شیرازی داشتیم و اکنون نیز با فرصتی که داشته‌ایم، در حال پرورش و تربیت این‌گونه نیروهای صیادی هستیم" اظهار داشت: این‌گونه نیست که با ترور شخصیت‌هایی همچون شهید صیاد شیرازی چیزی را از دست بدهیم چراکه این افراد الگویی برای جوانان ما هستند، بنابراین اگر خطری در آینده ما را تهدید کرد و با آن مواجه شدیم، صیادهای بسیاری در صحنه خواهیم داشت. 
 
وی در پاسخ به سؤالی درباره تهدیدهای منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای دشمنان علیه جمهوری اسلامی ایران، گفت: اکنون دیگر تهدیدهای دشمن را نوعی عربده‌کشی در حال عقب‌دویدن می‌دانیم و این تهدید‌های دشمن را در حال جلو آمدن و تهاجم تصور نمی‌کنیم. دشمن در عرصه‌های مختلف مانند ترور، جنگ نامنظم یا منظم ما را تهدید کند، در همه عرصه‌ها شکست خورده است چراکه به اهداف خودش نرسیده است. 
 
فرمانده کل ارتش در ادامه به آمادگی شبانه‌روزی نیروهای مسلح در حراست از مرزهای کشور اشاره و تصریح کرد: روز و شب در حال آمادگی هستیم و اطمینان می‌دهیم که اگر احتمالاً با خطری مواجه شویم، محکم و قاطع پاسخگو باشیم. 
 
سرلشکر صالحی ادامه داد: اکنون فضای جنگ نیست و جنگ را نمی‌توانیم در مقام کلام تعریف کنیم بلکه باید شرایط حاکم در فضای موجود آن زمان را تحلیل کرد تا برخی مسائل مانند امدادهای غیبی را دریافت. در حقیقت این امدادهای غیبی وعده الهی و از عجایب جنگ هستند. 
 
سرلشکر صالحی قطعنامه ضدایرانی اتحادیه اروپا علیه کشورمان را مورد اشاره قرار داد و افزود: قطعنامه‌ای که اتحادیه اروپا علیه ایران صادر کرده است نیز همانند همین مسئله عربده‌کشی است. آن‌ها با این کار تلاش می‌کنند خودشان را سرپا نگه دارند. معتقدم آن‌ها در هیچ عرصه‌ای چه نظامی و غیرنظامی نمی‌توانند علیه ما فعالیتی انجام دهند. 
 
وی در پاسخ به سؤالی درخصوص آخرین دستاوردهای ارتش جهت رونمایی در رژه روز ارتش نیز اظهار داشت: بخشی از دستاوردها در رژه روز 29 فروردین به نمایش درخواهد آمد و آن بخش هم که فرصت نشود در رژه آن را نشان دهیم، ان‌شاءالله در روزهای آینده سال آن‌ها را معرفی خواهیم کرد. 
 
فرمانده کل ارتش همچنین به نام‌گذاری سال 93 به نام «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» اشاره کرد گفت: اقتصاد یک مسئله ملی است بنابراین باید تمام الگوها و مؤلفه‌ها را تدارک ببینیم و از آن پیروی کنیم. در عرصه فرهنگ هم ارتش در حال اقدام مؤثری برای مؤلفه‌های فرهنگی است.

منبع: فردا
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین