امروز : پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
۱۷:۱۳
کد خبر: ۳۶۵۴
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۶
تعداد بازدید: ۲۱۷۶
علّت بد بینی امام خامنه ای(حفظه الله) به آمریکا
زارعان از كشف و خنثی سازی مواردی از خرابكاری صنعتی در تأسيسات هسته‌ای از جمله بخشی از فرآيند سايت IR۴۰خنداب اراك طی ماه‌های اخير خبر داد.
معاون حفاظت و امنيت هسته‌اي سازمان انرژی اتمی از كشف و خنثي‌سازی مواردی از خرابكاری صنعتی در تأسيسات هسته‌ای از جمله بخشی از فرآيند سايت IR۴۰خنداب اراك طی ماه‌های اخير خبر داد.

به گزارش«مدّاح نیوز»، زارعان روز گذشته در حاشيه بهره‌بردای از آزمايشگاه‌های تخصصی مقابله با خرابكاری صنعتی كه با حضور علی اكبرصالحی معاون رئيس‌جمهور و رئيس سازمان انرژي اتمیايران‌ و جمعي از مديران و كاركنان اين سازمان برگزار شد اظهار داشت: راه اندازي اين آزمايشگاه‌هاي تخصصي با استفاده از پتانسيل و توان داخلي و با هدف شناسايي، پيشگيري و مقابله با تهديدات و با استفاده از ظرفيت‌هاي فني و تكميل تجهيزات كنترل و ارزيابي امنيتي، برخورد مؤثر و دقيق با رويدادهاي پيشرو، افزايش عمق و كيفيت عمليات حفاظتي بر تمام ادوات و تجهيزات صنعتي و نيمه صنعتي مورد استفاده در بخش‌هاي مختلف صنعت هسته‌اي و فناوري‌هاي روز از جمله مقابله با بدافزارهاي نوين تكميل گرديده است. در اين راستا آزمايشگاه آناليز مواد، آزمايشگاه شيمي، آزمايشگاه فيزيك، آزمايشگاه مكانيك، الكترونيك، مقابله با ريز فرستنده‌ها و. . . 

مورد استفاده قرارگرفته و متخصصان بي‌ادعا و گمنام اين سازمان با هوشياري كامل تلاش مي‌نمايند ازوقوع حوادث احتمالي در اين فرآيندها جلوگيري كنند. معاون حفاظت و امنيت سازمان همچنين با اشاره به اهداف و اقدامات بيگانگان عليه فعاليت‌هاي علمي، صنعتي و فناوري‌هاي كشورمان گفت: دشمن به انگيزه‌هاي متعدد از جمله آثار مخرب‌تر، فقدان تبعات بين‌المللي، گستردگي دامنه نفوذ، هزينه كمتر، ايجاد جو رواني در جامعه و تضعيف توان فني و اقتصادي براي خرابكاري صنعتي و تحقق نيات بدخواهانه خود در قالب خرابكاري صنعتي، سرمايه‌گذاري هدفمندي را انجام مي‌دهد. البته خرابكاري صنعتي جزو تاكتيك‌ها و رويكرد قديمي دولت‌هاي قدرتمند بوده و سابقه آن به جنگ جهاني دوم بر مي‌گردد.

معاون سازمان انرژي اتمي ادامه داد: خرابكاري‌ها در منابع حياتي و زيرساختي همچون آب، برق، گاز، مخابرات، نفت، نيروگاهي، هسته‌اي و دفاعي، جزو اهداف و اقدامات جهان سلطه بوده كه در دستور كار آنها با شيوه‌هاي پيچيده، جديد و متنوع قرار گرفته است؛ در اين راستا حسب رهنمود‌ها و منويات حكيمانه رهبر معظم انقلاب مبني بر «ساماندهي وضعيت داخلي به گونه‌اي كه دشمن از پيروزي خود مطمئن نباشد و زمينه را براي ماجراجويي فراهم نبيند»، با تدبير و هوشمندي توأم با اقدامات ويژه و پياده‌سازي طرح‌هاي عملياتي براي كشف و خنثي‌سازي انواع تهديدات جديد سخت و نرم، مد نظر قرار گرفته است. زارعان افزود: با مساعدت و همكاري مؤثر وزارت اطلاعات و ساير مراجع امنيتي كشور در چند ماه گذشته مواردي از خرابكاري صنعتي با عنايت ائمه اطهار (ع) و همچنين رصد هوشمندانه شناسايي و قبل از بهره ‌برداري خنثي گرديد كه از آن جمله مي‌توان به خرابكاري در بخشي از فرآيند سايت IR 40خنداب اراك اشاره نمود.

وي گفت: بنده در كنار تمامی زحمتكشان و خدمتگزاران نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران بر آنيم تا بر حسب شرايط تهديد و دشمني‌هاي گوناگون و متنوع جهان سلطه با همبستگي و تعامل همه جانبه در ظل توجهات حضرت ولي عصر(ع) و رهنمودهاي رهبر فرزانه انقلاب اسلامي با همكاري ساير مبادي و حمايت‌هاي بي‌دريغ نمايندگان محترم مجلس خصوصاً دكتر لاريجاني و دعاي مردم غيور و با بصيرت ايران اسلامي از صنعت هسته‌اي اميد دشمنان را با تلاش مضاعف نا‌اميد و به يأس تبديل نماييم.

آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین