امروز : پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
۱۳:۰۱
کد خبر: ۳۶۴۵
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۵
تعداد بازدید: ۲۰۰۱
برنامه ها، متأثر از ایام فاطمیه خواهد بود
حسن گروسی: برنامه راهیان بهشت در سه بخش صبحگاهی، عصر گاهی و شبانگاهی ویژه حفظ سوره انسان منعکس کننده برنامه های کاروان نور خواهد بود.
به گزارش «مدّاح نیوز»؛ صبح امروز نشست خبری مدیر شبکه قرآن و معارف سیما با محوریت معرفی برنامه های نوروزی برگزار شد.

گروسی در نشست خبری برنامه های نوروزی شبکه قرآن و معارف سیما که صبح امروز برگزار شد گفت: برنامه های نوروزی شبکه قرآن و معارف سیما با محوریت ایجاد نشاط معنوی از 28 اسفند ماه بر روی آنتن رسانه ملی خواهد رفت.

مدیر شبکه قرآن و معارف سیما اظهار داشت: برنامه های نوروزی به جهت تقارن ایام فاطمیه با ابتدای سال متأثر از این مناسبت خواهد بود و تلاش شده تا برنامه ریزی ها به گونه ای باشد که فضائل حضرت زهرا(س) بیش از گذشته بیان شود.

مدیر شبکه قرآن و معارف سیما در ادامه گفت: ویژه برنامه تحویل سال با حضور مهمانانی از جمله آقای نادر طالب زاده فیلم ساز توانمند کشورمان، ابوذر شیرودی فرزند شهید شیرودی و سردار محمد کوثری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و خانم فاطمه حسینی حافظ و مدرس روشن دل قرآن کریم و همچنین جعفر فردی نفر اول مسابقات سراسری قرآن کریم در شیراز، و همچنین دو نفر تازه مسلمان از کانادا و امریکا به نام خانم فاطمه حارمان و صدیقه الرفاق پیش از ظهر روز 29 فروردین از شبکه قرآن و معارف سیما بر روی انتن رسانه رسانه ملی خواهد رفت.

حسن گروسی

وی با بیان این مطلب که یکی از آیتم های مهم برنامه پخش زنده و ارتباط زنده با اماکن زیارتی در زمان تحویل سال خواهد بود گفت: برای اولین بار نیز آقای حامد زمانی در برنامه ویژه تحویل سال شبکه قرآن قطعه معروف حضرت مهتاب را به مناسبت ایام فاطمیه اجرا خواهد کرد علاوه بر آن 8 گروه تواشیح نیز به صورت زنده در این برنامه اجرا خواهند داشت، علاوه بر آن نیز تعداد زیادی از حافظان و قاریان نوجوان نیز که در سال 92 در مسابقات مختلف از جمله مسابقه اسرا شرکت داشته اند نیز در برنامه حضور خواهند داشت.

حسن گروسی برنامه های ایام نوروز را مطابق با سلیقه مخاطبان دانست و اظهار داشت: هر روز ساعت 6 صبح ترتیل یک جز قرآن کریم از حرم مطهر امام رضا(ع) را در برنامه خواهیم داشت، اولین باکس مستند شگفتی های خلقت نیز با موضوع تدبر در آفرینش از منظر توحیدی هر روز صبح ساعت 7:30 دقیقه پخش خواهد شد، علاوه بر آن نیز برنامه ای کوتاه و 3 دقیقه ای به نام ارمغان هر روز ساعت 8:10 صبح به معرفی سیره زندگی حضرت زهرا می پردازد.

وی ادامه داد: برنامه هم آوایی نیز که برنامه ای است که در آن گفتگوی صمیمی با قاریان، حافظان و اساتید قران کریم صورت می گیرد در دو زمان صبح ساعت 9 و بعد از ظهر ساعت 16 از شبکه قرآن و معارف سیما پخش می شود که در این برنامه چهره های مطرح قرانی نیز حضور خواهند داشت.

گروسی با بیان این مطلب که یکی از سنت های حسنه در میان مردم ایران بازدید از مناطق عملیاتی دفاع مقدس در قالب کاروان راهیان نور است گفت: برنامه راهیان بهشت در سه بخش صبحگاهی، عصر گاهی و شبانگاهی ویژه حفظ سوره انسان منعکس کننده برنامه های کاروان نور خواهد بود، همچنین در ایام نوروز دعاهای کمیل و ندبه از مناطق عملیاتی جنوب کشور از شبکه قرآن پخش زنده خواهد داشت، علاوه بر آن ستارگان خاکی مستندی 13 قسمتی با موضوع شهیدان و نخبگان قرانی برای ایام نوروز تدارک دیده شده است.

مدیر شبکه قرآن اضافه کرد: سخنرانی های مذهبی در دو باکس 30 دقیقه ای در ساعات 10 صبح و 22:30 از برنامه های ویژه ایام فاطمیه خواهد بود که سخنرانان این برنامه کارشناسانی مانند حجج الاسلام فاطمی نیا، خاتمی و شیخ حسین انصاریان می باشد، علاوه بر آن برنامه یاد خدا نیز هر روز ساعت 12 در ایام نوروز مهمانان خانه های مخاطبان و علاقه مندان خواهد بود.

برنامه های نوروزی شبکه قرآن

وی ادامه داد: برنامه روزنه نیز که به گزارش های فعالیت های قرانی می پردازد در دو زمان، هر روز ساعت 11:45 و 18:30 پخش می شود که یکی از باکس های این برنامه اختصاص به شعار سال مقام معظم رهبری خواهد داشت، جشنواره تله فیلم های قرانی و دینی نیز هر روز ساعت 14:30 از شبکه قران پخش می شود که این فیلم ها عبارتند از شب، زیر نورماه ، ملک سلیمان و بسیاری از تله فیلم های دیگر.

مدیر شبکه قرآن از پخش سریال مریم مقدس در ایام نوروز خبر داد و گقت: پیش از پخش سریال مریم مقدس در ساعت 17 هر روز باکس تفسیر سوره مریم آیت الله جوادی آملی نیز از شبکه پخش می شود، سریال گوهر جان نیز سریال دیگری است که در 5 قسمت بعد زا اتمام سیال مریم مقدس با موضوع حجاب و عفاف حضرت زهرا(سلام الله علیها) از شبکه قرآن پخش خواهد شد.

گروسی افزود: مسابقه تلفنی فردوس، برنامه یار مهربان و سریال مثل من مثل تو با محوریت کودک و نوجوان، برنامه آرامش بهاری و طرح سوگواره یاس نبوی و همچنین مجموعه دروس اخلاقی آیت الله مشکینی و مجموعه روضه رضوان با محوریت حج و زیارت و عمره دانشجویی از دیگر برنامه های شبکه قران و معارف سیما در نوروز 93 خواهد بود.

مدیر شبکه قرآن و معارف سیما بیان داشت: تمام تلاشمان این است که در سال 93 برنامه ها بسیار جذاب تر و پر محتوا تر از سال 92 باشد هر چند برنامه هایی مانند شب آسانی بسیار خوب توانسته جایگاه خود را در بین مردم ایران پیدا کند به طوری که به گفته مدیران شبکه این برنامه 162 را از نفس انداخت جالب این است که 30 درصد از مخاطبان این برنامه در حقیقت برادران سنی ما بودند و اظهار داشتند که از این برنامه اغنا شده اند و می توان با جرأت گفت که این برنامه سیلی محکمی بر صورت شبکه های معاند بود.
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین