امروز : جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
۱۶:۱۵
کد خبر: ۳۶۳۶
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۴
تعداد بازدید: ۲۲۱۲
امام جمعه ی موقت تهران؛
حجت‌الإسلام کاظم صدیقی: بسیجی‌ها و مومنین را با برچسب افراطی تحقیر می‌کنند و به ذلت در برابر دشمن می‌گویند اعتدال! باید خجالت بکشیم که اگر آمریکا تحریم‌ها را نشکند.
به گزارش «مدّاح نیوز»؛ به نقل از خبرگزاری دفاع مقدس، حجت‌الاسلام "کاظم صدیقی” در نخستین دوره تداوم آموزشی گروه های تعالی و هم اندیشی شجره طیبه صالحین و سازمان بسیج مهندسین صنعتی سراسر کشور در مشهد اظهار کرد: همه ما باید تمام مسائل زندگی خود را با امام رضا(ع) مطرح کنیم و در پایان بگوئیم یا امام رضا(ع) لطفت را در راه خدا شامل حال ما بفرما.

امام جمعه موقت تهران بیان کرد: بیداری در دل شب عزت دنیا و آخرت را نصیب انسان می‌کند، رسول خدا(ص) پرچمدار هدایت همه نسل‌ها بود و به همین دلیل خداوند نماز شب را بر ایشان واجب کرد. آیت الله صدیقی تصریح کرد: دستور الهی بر ایشان بود که شب را انتخاب کند، زیرا قرار بر این بود که ایشان به والا ترین مقام برسند، باید توجه داشت که با حرف زدن تنها نمی‌توان شکار دل‌ها کرد، کلامی که همراه عمل نباشد هیچ سودی ندارد. وی گفت: نجات، استغفار و استجابت دعا در سحر است، اگر می‌خواهید نور حلقه صالحین باشید نماز شب را الگوی زندگی خویش قرار دهید و در شب انرژی بگیرید تا صبح انرژی دهنده باشید.

وی اظهار کرد: بیداری و عبادت در دل شب ویژگی کسی است که می‌خواهد دل‌ها را رهبری کند، در روایات از امام حسن عسگری(ع) نقل شده است، کسی که نماز شب نمی‌خواند از ما نیست، بنابراین مسلمانی که بخواهد با ولایت علی(ع) همراه باشد باید نماز شب را بر پا دارد. آیت الله صدیقی با اشاره به سخن امام صادق(ع) گفت: برای بی نیازی از شرق و غرب باید شهامت، شرافت و غیرت داشته باشید، باید غیرت داشته باشید و به این فکر نکنید که اگر آمریکا تحریم را متوقف نکند ما نمی‌توانیم ادامه دهیم، هیهات من الذله، هیهات از آن زندگی که با وابستگی همراه باشد. وی گفت: خود کفایی برای مسلمانان از اوجب واجبات است و از دستورات مهم اخلاقی سیاسی در زندگی است، این دستور قرآن است که مسلمان هیچگاه اجازه تسلط بر کافر ندهد، ذلتی بالا تر از تسلط فرهنگی و سیاسی کافر بر مسلمان نیست. امام جمعه موقت تهران بیان کرد: برای خودکفایی باید از زندگی خود آغاز کنید، به غیر خدا وابستگی نداشته باشید ولو به عزیز ترین شخص زیرا وابستگی ننگ است و وارستگی عزت.

آیت الله صدیقی اظهار کرد: چرا به مسائل دینی خود بی توجهی می‌کنیم؟ انسان باید در زندگی یقین داشته باشد که بی کس و تنها نیست، ما آقایمان ولی عصر(عج) را داریم، به آدمی که در زندگی، خود را بی کس می‌بیند باید گفت شما امام زمان(عج) را دارید. وی گفت: پناه بردن به دشمن، حماقت است، این نشانه کفر است، بسیجی‌ها و مومنین را با برچسب افراطی تحقیر می‌کنند و به ذلت در برابر دشمن می‌گویند اعتدال، یعنی دینداری و اسلام افراط است؟ خط امام، خط پیروزی و عزت است.

وی بیان کرد: باید خجالت بکشیم که اگر آمریکا تحریم‌ها را نشکند ما نتوانیم زندگی کنیم انسان باید غیرت و شرافت داشته باشد چیزی که پیامبر(ص) می‌خواهد خودکفایی است که علاوه بر دستور توحیدی یک دستور سیاسی است که از هیچ کس جز خدا چیزی نخواهید. امام جمعه موقت تهران با اشاره به توافقنامه ژنو بیان کرد: اگر ما نتایج و قوانین شورای امنیت را بپذیریم یعنی به آن‌ها اجازه دادیم موشک ما را تعطیل کنند خداوند هیچ گاه اجازه نداد که کافران بر مسلمانان غالب شوند. وی افزود: حال این سوال مطرح است که چه چیزی بزرگ تر از تسلط فرهنگی و اطلاعاتی دشمن بر ما، ما را آسیب پذیر می‌کند. این روز‌ها با اتحاد کنار هم بمانید، آدمی که بداند امام زمانش صاحب خانه اش است، خانه را رها نمی‌کند، ناله شب و نماز شب را جدی بگیرید که همانا این انقلاب به لطف خداوند به انقلاب مهدی موعود(ع) متصل می‌شود.

آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین