امروز : سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 16
۲۳:۵۸
کد خبر: ۳۵۷۱
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۷
تعداد بازدید: ۲۶۹۶
یادداشتی از حجت الاسلام ماندگاری؛
حجة الإسلام ماندگاری گفت:بعضی ها در دنیا خط کششان ولایت نیست. خط کش زندگی باید امام حاضر باشد نه امام راحل.محبت غیر ولایی به بذل جان نمی رسد.

هیئات کانون تربیت دینی، انقلابی و ولایی است. اگر از ظرفیت خوب استفاده نشود شور حسینی موجود، دردستان شعور حسینی قرار نخواهد افتاد. این دو، شعور و شور دو رکن اصلی هیئت حسینی است.ببینیم کجای عالم، کدام حزب قدرت تجمع روز عاشورای ابا عبدالله را دارد. 

به گزارش «مدّاح نیوز»، استاد ماندگاری اینگونه تببین می نماید که همه ی علما آمدند تبلیغ کردند روز فاطمیه عاشورایی شود امّا نشد و نخواهد هم شد. عاشورا چیز دیگری است. این یک ظرفیت است که می توان با آن عالم را فتح کرد. نگاه سازی و باورسازی دینی بسیار اهمیت دارد. ما اگر بتوانیم تبیین کنیم که پایه همه امور اعتقادات اسلامی است، کار درست می شود.(خدا باوری، ولایت محوری،معاد باوری)

بدون نگاه سازی و توجه به اعتقادات، پاسخ به این سؤال دشوار است که آیا ما خدا و اهل بیت را بیشتر از محبوب های حرام، دوست داریم؟ اگر این نباشد می گوید: هر چیز به جای خودش. درحالیکه بدون نگاه و باور صحیح این شدنی است.

محبت بدون ولایت هیچ ارزشی ندارد. بعضی ها گوسفندشان را برای امام حسین (ع)می کشند اما فرزندشان را برای امام حسین(ع) نمی دهند.محبت غیر ولایی به بذل جان نمی رسد و این مواسات و ایثار نتیجه محبت ولایی است. بعضی ها در دنیا خط کششان ولایت نیست. خط کش زندگی باید امام حاضر باشد نه امام راحل.

باید به وظیفه دغدغه سازی دینی هم توجه داشت.عمق، تداوم و تکثیر دغدغه دینی از ویژگی های دغدغه سازی است. برخی از ما دغدغه عرف رسانه در دنیا را داریم دغدغه عرف دینی را نداریم.لذا با طرح سؤالات دقیقا می تواند برای مخاطبان ایجاد دغدغه نماید و به آن عمق بخشد.ما باید تمام حواسمان به دینمان باشد حتی در شلوغ ترین ساعات دنیایی.

آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین