امروز : جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
۱۶:۴۹
کد خبر: ۳۵۱۶
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۸
تعداد بازدید: ۱۹۹۶
علت دعوت مجری برنامه 90 به کمیسون اصل 90
نايب رييس كميسيون اصل نود گفت: آقاي فرودسي پور به دليل اطلاعاتي كه شايد در اين خصوص تباني و فساد در فوتبال داشته باشد به كميسيون اصل 90 مجلس دعوت شده است.
چند روزي است كه خبر احضار عادل فرودسي پور تهيه كننده و مجري برنامه نود به كميسيون اصل 90 قانون اساسي مجلس در صدر اخبار پر بازديد سايتها قرار گرفته است؛ خبري كه نايب رييس كميسيون اصل نود در توضيح آن گفت: آقاي فرودسي پور به دليل اطلاعاتي كه شايد در اين خصوص تباني و فساد در فوتبال داشته باشد به كميسيون اصل 90 مجلس دعوت شده است.

به­گزارش«.مدّاح.نیوز.»؛ داود محمدی، عضو هيات رييسه کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی دليل ورود اين كميسيون به مسئله تباني و فساد در فوتبال را اينگونه مطرح كرد: كميسيون اصل 90 مجلس به دليل گزارشاتي كه در مورد مسائل مربوط به ورزش و به خصوص فوتبال مطرح مي شد و در راستاي ارتقاء سلامت در ورزش وارد اين مسئله شده و جلساتي را با مربيان،‌ ورزشكاران،‌داوران، پيشكسوتان و اصحاب رسانه برگزار كرد تا اطلاعات دقيق تري در اين حوزه كسب كند.

وي ادامه داد: در عين حال كميسيون اصل 90 مجلس مي كوشد تا در اين راستا روند ها اصلاح شده و اگر نواقصي وجود دارد مرتفع شود. همچنين مصداقي وارد نمي شويم و با اين نگرش كه سيستم سلامت پيداكند ورود كرده ايم.

محمدي خاطر نشان كرد: در مدتي كه كميسيون بررسي هاي خود را آغاز كرده است شكايتي در اين خصوص به كميسيون ارسال نشده اما چنانچه در روند بررسي ها به فساد شخص خاصي پي ببريم پرونده را به قوه قضاييه ارجاع خواهيم داد.

وي در پاسخ به اين سوال كه چرا از آقاي فردوسي پور براي حضور در اين كميسيون دعوت شده است؟ گفت؟ در جلسات گذشته افرادي از خانواده ورزش به كميسيون دعوت شدند و در جلسات بعدي نيز از تعداد ديگري دعوت خواهد شد و آقاي فرودسي پور هم به دليل اطلاعاتي كه شايد در اين خصوص داشته باشند به كميسيون اصل 90 مجلس دعوت شده اند.

محمدي در پاسخ به اين سوال كه در جلساتي كه تا كنون برگزار شده است به چه نتايجي دست يافته ايد؟ گفت: کمیسیون اصل نود مجلس به مستنداتی رسيده است و همچنين گزارشهايي نيز به آن ارسال شده كه همگي نشان از وجود تباني و فساد در فوتبال دارد.

وي توضيح داد: از زماني كه اين پرونده به مجلس و كميسيون اصل 90 ارجاع شد رسيدگي به آن آغاز شده و همچنان ادامه دارد البته در اين مدت زمان به نتايجي هم رسيده ايم. در ابتدا روند كار به اين صورت بود كه افرادي را از جامعه ورزش براي ارائه توضيحات به مجلس دعوت مي كرديم كه بعضا به دليل فشارهايي كه از جوانب مختلف به آنها وارد مي شد توضيحات ناكافي در اختيار ما مي گذاشتند. نايب رييس كميسيون اصل 90 در مورد كند پيش رفتن اين پرونده گفت:‌ كندي رسيدگي به پرونده مرتبط با همين فشارها بود و ما بلافاصله براي مقابله با آن از جلسات عمومي دست كشيديم و تلاش كرديم افراد را به طور خصوصي دعوت كنيم. بعد از اين اتفاق به مستندات خوبي هم دست پيدا كرديم و به دنبال آن هستيم.

نماينده قزوين افزود:‌ مدتهاست كه مشكلاتي از اين دست در فضاي ورزشي كشور وجود دارد، فسادهاي زياي وجود دارد كه نمي توان آن را رد كرد مثلا وجود بنگاههاي شرط بندي را نمي توان منكر شد در عين حال نمي توان به راحتي از حضور و نفوذ دانه درشت ها در فوتبال كشور گذشت.

نايب رييس كميسيون اصل نود مجلس تصريح كرد: هدف اصلي كميسييون اصل نود تهيه گزارشي در خصوص فساد در ورزش است كه نتيجه اين بررسي ها به وزارت ورزش و جوانان، فدراسيون فوتبال ارسال مي شود و امكان دارد در صحن علني مجلس نيز قرائت شود.

آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین