امروز : جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
۰۵:۰۵
کد خبر: ۳۵۰۵
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۵
تعداد بازدید: ۲۱۹۷
مولوی عبدالحمید ‌در کنگره ‌آیت‌الله کفعمی‌:
امام جمعه مسجد مکی زاهدان: ایجاد وحدت و برادری مهم‌ترین هدف آیت‌الله کفعمی بود، مسلمانان در اوضاع کنونی، باید با وحدت مسائل را حل کنند تا بیگانگان مجال فرصت‌طلبی نداشته باشند.

به گزارش «مدّاح نیوز»؛ از زاهدان، مولوی عبدالحمید اسماعیل‌زهی چهارشنبه شب در کنگره بزرگداشت مرحوم آیت‌الله کفعمی در مسجد جامع زاهدان اظهار داشت: آن مرحوم ساده زیست و نسبت به مردم دلسوز بود.

وی از مرحوم آیت الله کفعمی به عنوان عالم برجسته مردمی یاد کرد و افزود: ایشان در کنار مردم بود و نقش بزرگی در اتحاد و برادری در منطقه داشت.

مدیر مدرسه علوم دینی دارالعلوم زاهدان ادامه داد: مرحوم آیت‌الله کفعمی سال‌ها در این شهر زحمت کشید و مردم زاهدان از ایشان کسب فیض کردند.

وی یادآور شد: از همان دوران کودکی که برای تحصیل در یکی از مساجد به زاهدان آمدم، شاهد بودم که ایشان در شهر می‌درخشد و مردم زاهدان سعادت خوبی داشتند که در خدمت چنین چهره شاخص و عالم بزرگواری بودند.

مولوی عبدالحمید به روابط دوستانه و روحیه برادری بین مرحوم آیت‌الله کفعمی و مرحوم مولوی عبدالعزیز اشاره کرد و بیان داشت: این دو بزرگوار در کنار هم، پیوند عجیبی از دوستی بین شیعه و سنی را ایجاد کردند.

امام جمعه مسجد مکی زاهدان گفت: اهل سنت زاهدان به آیت‌الله کفعمی اعتقاد داشتند و اگر نزاعی پیش می‌آمد علاقه داشتند که برای حل نزاع خدمت ایشان برسند.

وی ادامه داد: ایشان مدتی پس از پیروزی انقلاب از دنیا رفت، اما خاطرات خوبی در میان مردم گذاشتند که از بهترین خاطرات ایشان، نور و هدایت، تفاهم و برادری بود که به یادگار گذاشتند.

مولوی عبدالحمید با اشاره به روش مرحوم کفعمی و مرحوم عبدالعزیز در ایجاد وحدت و برادری بین مردم تاکید کرد: در شرایط کنونی مسلمان‌ها بیش از همه نیازمند اخوت و همدلی هستند، مسلمان‌ها در اوضاع کنونی باید کنار هم بنشینند و خودشان مسائل را حل کنند تا بیگانگان مجال فرصت‌طلبی نداشته باشند.

کنگره بزرگداشت آیت الله کفعمی خراسانی که از روز گذشته در زاهدان آغاز شده تا امشب ادامه خواهد داشت.

آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین