امروز : سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
۰۷:۴۹
کد خبر: ۳۴۶۳
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۰
تعداد بازدید: ۱۶۹۷
وزیر امور خارجه ی کشور روسی؛
لاوروف تأکید کرد ایران و گروه ۱+۵ برای رسیدن به توافق هسته‌ای اختلاف اساسی ندارند. و آنچه که در حال حاضر مورد نیاز است این است که تفاهم بین خود را روی کاغذ بیاوریم و سند کنیم.

به گزارش «مدّاح نیوز»؛ به نقل از راشا تودی، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه گفت که ایران و گروه 1+5 در زمینه توافق هسته‌ای اختلاف اساسی ندارند. لاوروف تأکید کرد آنچه که در حال حاضر مورد نیاز است این است که تفاهم بین خود را روی کاغذ بیاوریم و سند کنیم.

همچنین او افزود: در مذاکراتی که با محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران داشتم برای اولین بار طی چند سال گذشته تایید شد که تهران و ۶ قدرت جهانی به طور واقعی به دنبال زمینه‌های مشترک، به جای ارائه مواضع نامرتبط، هستند.

وی گفت: بعضی از حوزه‌های منافع مشترک تعریف شده‌اند و هیچ اختلاف اساسی برای حل عملی مسائل وجود ندارد. آنچه که ما اکنون در حال مذاکره درباره آن هستیم یک راه صحیح دیپلماتیک برای رسیدن به تفاهم است؛ آنقدر که این تفاهمات تبدیل به یک سند مشترک شود.

لاوروف در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره شروط مخالفان سوری برای حضور در کنفرانس صلح ژنو ۲ گفت: درخواست مخالفان برای کناره گیری بشار اسد به عنوان شرط مشارکت در ژنو ۲ غیرواقعی است.

وی افزود: دیدار غیررسمی دولت و مخالفان سوریه ممکن است لزوما به موفقیت نیانجامد ولی باید از این فرصت استفاده کرد.

دولت روسیه نمایندگان دولت سوریه و مخالفان سوری را برای مذاکره درباره برگزاری کنفرانس ژنو به مسکو دعوت کرده است.

آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین