امروز : سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
۰۵:۲۸
کد خبر: ۳۴۵۹
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۶
تعداد بازدید: ۱۸۰۲
کنترل مرزها اولویت نیروی انتظامی است.
فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: کنترل مرزها با رویکرد مقابله با ورود اشرار، تروریست ها، مواد مخدر و اتباع غیرمجاز مهمترین اولویت ناجا در سیستان و بلوچستان است.

به گزارش "مداح نیوز ": سردار سرتیپ ˈاسماعیل احمدی مقدمˈ روز شنبه پس از برگزاری نشست شورای امنیت کشور در زاهدان در جمع خبرنگاران اشراف اطلاعاتی را اولویت دیگر نیروی انتظامی دانست و افزود: دشمنان تلاش دارند با استفاده از فضای مذهبی و قومی سیستان و بلوچستان میان شیعه و سنی، فارس و بلوچ اختلاف افکنی کنند اما نیروهای انتظامی با اشراف اطلاعاتی خود مراقبت های لازم را دارد تا این توطئه ها در ابتدای راه خنثی شود.

وی تاکید کرد: خوشبختانه با هوشیاری مردم منطقه، علمای شیعه و سنی، ریش سفیدان و بزرگان طوایف و عشایر دشمنان با وجود همه جنایت هایی که صورت دادند در رسیدن به اهداف شوم اختلاف افکنانه خود در سیستان و بلوچستان موفق نبودند.

فرمانده ناجا گفت: نیروهای انتظامی همواره در حال آماده باش کامل برای مقابله با توطئه های دشمنان در سراسر ایران اسلامی بویژه سیستان و بلوچستان است و آمار جرائم در این استان منهای بعد مرزی (تردد غیرمجاز، قاچاق سوخت، کالا، مواد مخدر، سلاح و تروریست ها) از میانگین کشوری پایین تر است.

احمدی مقدم با اشاره به آنچه که شاخص های امنیتی خوب در سیستان و بلوچستان نامید، افزود: اگر این استان در عمق کشور بود و متاثر از مسائل مرزی نبود به طور قطع جزو استان های ˈبسیار امنˈ بود.

وی با بیان اینکه در مرزهای سیستان و بلوچستان سالیان زیاد بود که هیچ تاسیسات مرزی وجود نداشت، گفت: طی شش سال گذشته اجرای طرح های مرزی در این استان 80 درصد پیشرفت داشته است.

وی افزود: تلاش بر این است که مشکل محدودیت منابع اعتباری در اجرای طرح های مرزی رفع شود، البته واحدهای سپاه و نیروی انتظامی کار را تا بحال تعطیل نکرده اند اما روند قدری کند شده است و با تصمیم جدید وزیر کشور در تامین منابع، اجرای این طرح ها سرعت خواهد یافت.

فرمانده نیروی انتظامی در رابطه با دو حادثه تروریستی اخیر سیستان و بلوچستان، گفت: عاملان حادثه تروریستی سراوان فرار کردند و اکنون در خاک پاکستان متواری هستند که دستگیری آنان باید از طریق دیپلماسی پیگیری شود و پرونده ترور دادستان زابل نیز در حال پیگیری است.

احمدی مقدم امنیت حاکم بر مناطق مختلف کشور در ماه محرم را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: از ابتدای ماه محرم تاکنون هیچ حادثه قابل ذکری گزارش نشده است.

به گزارش ایرنا رحمانی فضلی وزیر کشور امروز شنبه در راس هیئتی از مقامات سیاسی، اجتماعی، نظامی و انتظامی کشور برای تشکیل جلسه شورای امنیت کشور در زاهدان وارد استان سیستان و بلوچستان شد.

آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین