امروز : جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
۰۶:۳۱
کد خبر: ۳۴۴۷
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۴
تعداد بازدید: ۱۷۱۳
روسیه از توافق بین ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره یک نقشه راه جهت همکاری‌های بیش‌تر به منظور حل مسائل باقی‌مانده گذشته و حال تمجید کرد.
وزارت امور خارجه روسیه روز پنج‌شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: این توافق‌نامه مهم روابط بین آژانس و ایران را به سطح جدیدی می‌رساند.

 ادامه این بیانیه آمده است که توافق بین ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی «گام مهمی» در اعتمادسازی درباره ماهیت صلح‌آمیز برنامه هسته‌یی ایران است.

در ادامه این بیانیه آمده است: این توافق شرایط را برای اتخاذ اقدامات داوطلبانه ایران جهت شفاف‌سازی که از وظایفش تحت توافق‌نامه پادمانی فراتر می‌کند و همان‌طور که مسکو امیدوار است به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اجازه می‌دهد به زودی پرونده هسته‌یی ایران را ببندد و گفت‌وگوها را به مسیر عادی بکشاند.

در این بیانیه آمده است: ما امیدواریم که طرف‌های گفت‌وگو توافق‌ها در زمینه این توافق‌نامه اعتمادساز را که مدت‌ها انتظارش را می‌کشیدیم و گام‌های اولیه با هدف حل مهم‌ترین سوالات درباره برنامه هسته‌یی ایران در دور بعدی مذاکرات ایران و گروه 1+5 در ژنو کامل کنند.

علی‌اکبر صالحی، رییس سازمان انرژی اتمی ایران و یوکیا آمانو، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که به تهران سفر کرده بود در تاریخ 12 نوامبر بیانیه مشترکی را درباره یک نقشه راه به منظور همکاری‌های بیشتر برای حل موضوعات باقی‌مانده امضا کردند.

تحت این توافق‌نامه ایران در اقداماتی داوطلبانه به آژانس اجازه بازدید از راکتور آب سنگین اراک و معدن گچین در بندرعباس در جنوب ایران را می‌دهد. توافق‌نامه پادمانی آژانس، تهران را ملزم نمی‌کند که به بازرسان آژانس اجازه بازرسی از این سایت‌ها را بدهد.
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین