امروز : جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
۱۶:۳۶
کد خبر: ۳۴۴۱
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۳
تعداد بازدید: ۱۸۴۶
نایب رئیس ورزش های روستایی و بومی محلی استان زنجان
درصورتیکه مشکلات اعتباری مرتفع شود امکانات برای توسعه و تقویت ورزش های بومی محلی افزایش می یابد. ورزش های بومی و محلی برای رونق بیشتر نیازمند توجه بیشتر هستند.

به گزارش «مدّاح نیوز»؛ معصومه ایران پور خطیبی روز شنبه در گفت و گویی ورزش را مایه نشاط در زندگی خواند و افزود: بازی های بومی و محلی قدرت تصمیم گیری را در افزاد تقویت می کند و رکود و آسیب های ناشی از زندگی ماشینی مصون می دارد.

وی تاکید کرد: بازی های بومی و محلی باید به نسل جدید معرفی شود چرا که می تواند جایگزین مناسبی برای تفریح های ناسالم کودکان امروزی باشد.

نایب رییس ورزش های روستایی و بومی محلی استان زنجان گفت: در ورزش های بومی محلی به ویژه در رشته های ˈهفت سنگˈ، ˈدال پلانˈ، ˈکلاه پرانˈ، ˈیه قل دو قلˈ، ˈخروس جنگیˈ و ˈلی لیˈ در بین روستاییان استقبال مناسبی است.

ایران پور خطیبی یادآور شد: خوشبختانه امسال رشته هفت سنگ به صورت لیگ درآمده است ، در استان زنجان نیز تیم در صورت جذب اسپانسر آماده حضور در لیگ است .

وی تعداد ورزشکاران دارای بیمه در ورزش های روستایی و بومی و محلی استان زنجان را 10 هزار نفر اعلام کرد و افزود: استعدادیابی در این ورزش ها طی چند سال اخیر به جد مورد توجه واقع شده است.

نایب رییس ورزش های روستایی و بومی محلی استان زنجان گفت: درصورتیکه مشکلات اعتباری مرتفع شود امکانات برای توسعه و تقویت ورزش های بومی محلی افزایش می یابد.

آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین