امروز : جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
۰۶:۰۹
کد خبر: ۳۴۳۶
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۹
تعداد بازدید: ۱۵۸۸
نماینده پارلمان لبنان
نماینده پارلمان لبنان، مخالفان نظام سوریه را مأمور ایجاد ناامنی در لبنان و خاورمیانه خواند و تاکید کرد که ترور عضو جبهه «عمل اسلامی» در راستای بر هم زدن امنیت و آرامش لبنان صورت گرفته است.

«قاسم هاشم» عضو فراکسیون «توسعه و آزادی» در پارلمان لبنان در بیروت، نا آرامی‌های طرابلس را بازتاب بحران سوریه بر کشورش خواند و گفت: گروه‌های مخالف نظام دمشق با دریافت کمک‌های مالی و سیاسی، مأمور ایجاد نا امنی در همه منطقه و لبنان هستند. آنها کمک‌هایی به منظور ایستادگی مقابل طرفداران نظام سوریه نیز دریافت می‌کنند، این گروه‌ها ضرباتی بر پیکره نیروهای نظامی لبنان وارد کرده‌اند و همه سخن‌ها مبنی بر اینکه ارتش خط قرمز است را زیر پا نهاده‌اند، این اقدامات از نفاق سیاسی نشأت می‌گیرد.

وی با اشاره به ترور شیخ «سعد الدین غیه» عضو «جبهه عمل اسلامی»، این عملیات را بیانگر وجود مشکلاتی بر سر اجرای برنامه امنیتی در شمال لبنان خواند و افزود: با وجود اینگونه عملیات، منطقه شمال لبنان در معرض وزیدن طوفان‌ها خواهد ماند و اگر این وضعیت ادامه پیدا کند، منطقه در حالت نا امنی و هرج و مرج سیاسی خواهد ماند.

هاشم در پاسخ به سئوالی درباره پیشروی‌های ارتش سوریه در مبارزه با افراد مسلح، اظهار داشت: با گذشت بیش از دو سال و نیم از آغاز بحران سوریه، طبیعی است که دولت و ملت سوریه موفق به رویارویی با دشمنانشان بشوند. بردباری آنها تاثیر مثبت بزرگی در مقاومت و ایستادگی سوریه در مقابل گروه‌های مسلح و حامیان غربی و عربی داشته است.

به گفته وی نیروهای نظامی سوریه توانستند انسجام و همبستگی خود را به نمایش گذاشته و عزم خود را برای بازگرداندن آرامش به کشور به اثبات برسانند و موفقیت‌های نیروهای نظامی سوریه در هفته‌های اخیر بهترین دلیل این مدعاست.

وی با اشاره به تلاش‌های برخی کشورها برای برگزاری کنفرانس ژنو 2 گفت: سئوالی که در این زمینه مطرح می‌شود این است که آیا حامیان گروه‌های مسلح اجازه مشارکت این گروه‌ها در کنفرانس مذکور را می‌دهند؟ زیرا تصمیم گیرنده نهایی در این زمینه همان حامیان افراد مسلح هستند.

آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین