امروز : پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 02
۰۷:۴۵
کد خبر: ۳۴۲۹
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۱
تعداد بازدید: ۱۳۵۰
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس نهم، منتفی شدن افزایش نرخ سود بانکی از سوی دولت را متأثر از شرایط سیاسی و اقتصادی دانست و بار دیگر بر منفی بودن نرخ سود بانکی در کشور نسبت به تورم هشدار داد و گفت: نرخ سود بانکی باید با نرخ تورم متناسب باشد، چرا که در حال حاضر سرمایه گذاری در بخش تولید مطلوب نیست.

ایرج ندیمی در مورد علت تصمیم دولت مبنی بر انصراف از افزایش نرخ سود بانکی و اكتفا به افزایش نرخ سود اوراق مشارکت، عنوان داشت: نرخ تورم در مسیری قرار گرفته است که نسبت به دوره تابستان دارای روند کاهشی است شاید پیش‌بینی شود که به جای افزایش نرخ سود بانکی کنترل نرخ تورم را داشته باشیم.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس نهم، در ادامه اظهار داشت: امنیت سود باید تعریف شده باشد، دولت در این زمینه به نفع تولید کننده کار می‌کند ولی هم به تولید و هم به صادرات ضرر وارد می‌کند.
دربخش مدیریت داخلی اگر همین سیاست را داشته باشیم سرمایه به سمت بانک‌ها نمی‌رود و باید نرخ تورم با نرخ سود بانکی واقعی مطابق شود.

به گفته ندیمی، مسئله مهم این است که دولت باید این کار را خودش انجام دهد اما آن را به دست سپرده گذاران می‌گذارد.

ندیمی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری باید در بخش تولید نهادینه شود، گفت: باید محورهای دولت بر این اصل باشد که امتیاز‌های بالایی برای سرمایه‌گذاری در نظر بگیرد و سرمایه‌گذاری در کشور نهادینه شود. یکی ازمشکلات ما این است که سرمایه گذاری در بخش تولید مطلوبیت ندارد و باید مسیر اقتصاد به سمت این باشد که سرمایه گذاری و صنعت با هم دیده شوند.

آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین