امروز : شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
۰۲:۳۶
کد خبر: ۳۴۲۴
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۶
تعداد بازدید: ۱۹۵۸
اظهارات مدیر مسئول روزنامه تفاهم:
مدیرمسئول روزنامه تفاهم گفت: یارانه‌ای که به مطبوعات تعلق می‌گیرد فقط 10درصد هزینه‌های آنان را پوشش می‌دهد و متأسفانه در گذشته روزنامه‌‌هایی که از لحاظ کیفی و کمی جایگاه خوبی نداشتند بر اساس رانت 20 برابر سایر روزنامه‌ها یارانه می‌گرفتند.

به گزارش «مدّاح نیوز»؛ به نقل از فارس،حسین یحیایی با اشاره به تصویب دستور‌العمل یارانه مطبوعات، اظهار داشت: این امر اقدام شایسته‌ای بود که معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد در دولت یازدهم در دستور کار خود قرار داد.

مدیرمسئول روزنامه تفاهم افزود: اینکه این اقدام، گامی در مسیر شفاف‌سازی بوده، امری بدیهی است اما باید توجه داشت که در دستور‌العمل یارانه مطبوعات اشکالات و ایراداتی وجود دارد که قابل حل است.

وی بیان داشت: باید اجازه داد تا این دستور‌العمل برای حداقل دو دوره به اجرا برسد تا به دنبال آن ایرادات موجود از قبیل عدم تخصیص یارانه به نشریه‌هایی که کمتر از هشت صفحه هستند و همچنین حذف یارانه مطبوعاتی که در چند نوبت تذکر از هیئت نظارت دریافت می‌کنند، مرتفع شود.

وی با بیان اینکه هزینه‌های تمام شده برای مطبوعات قابل توجه است، ابراز داشت: یارانه‌ای که به مطبوعات تعلق می‌گیرد فقط 10درصد از هزینه‌های آنان را پوشش می‌دهد.

یحیایی یادآور شد: البته در دولت دهم فقط 30 درصد از 10 درصد مزبور به مطبوعات تعلق گرفت.

مدیرمسئول روزنامه تفاهم با بیان اینکه تاکنون یارانه بدون حساب و کتاب به مطبوعات تخصیص داده ‌شده،‌اضافه کرد: این امر به شکلی است که در مواردی مشاهده می‌شد روزنامه‌‌هایی که از لحاظ کیفی و کمی جایگاه خوبی ندارند بر اساس رانت 20 برابر سایر روزنامه‌ها یارانه دریافت می‌کردند.

آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین