امروز : شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
۱۴:۱۲
کد خبر: ۳۴۲۱
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۳
تعداد بازدید: ۱۴۹۳
حمایت مردم ایران از تیم مذاکره کننده
نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت:ما به نتیجه مذاکرات خوشبین نیستیم اما وارد مذاکره شده ایم و اگر کشورهای غربی اعتماد مردم ایران را جلب نکنند،خطوط قرمز ایران که در سایه جانفشانی شهدا و دانشمندان علمی کشور بدست آمده،بیشتر خواهد شد.

روز چهارشنبه مذاکرات هسته ای ایران و گروه 1+5 دوباره از سر گرفته خواهد شد. مذاکراتی که برای سومین بار است که از زمان روی کار آمدن دولت جدید در ایران در شهر ژنو در سوییس برگزار می شود. 

به گزارش«
مدّاح نیوز»؛ در دو دور پیشین و به ویژه در دور دوم، غربی ها و به ویژه فرانسه به دلایلی که بحث های فراوانی تا کنون درباره آن انجام شده است،موانعی در راه توافق ایران با غرب ایجاد کردند، به گونه ای که مخالفت فرانسه با فرایند مذاکرات اختلافات داخلی غرب در مواجهه با ایران را بیش از پیش جلوه داد.اختلافات آشکاری که البته بعدا وزیر خارجه آمریکا آن را انکار کرد.

در همین زمینه منصور حقیقت پور نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی به خبرنگار ما گفت:اگر چه ما به نتیجه مذاکرات خوشبین نیستیم.اما وارد مذاکره شده ایم و این مذاکرات را ادامه می دهیم به شرطی که حقوق ما را به رسمیت بشناسد، چرا که ما خطوط قرمز متعددی داریم که از آن عدول نمی کنیم. این خظوظ قرمز در سایه جانفشانی شهدا و شهادت دانشمندان عملی کشور به دست آمده است . 

حقیقت پور با ذکر نکته جدیدی اعلام کرد که اگر کشورهای غربی در حال حاضر نتوانند اعتماد مردم ایران را جلب کنند، خطوط قرمز ایران در ده سال آینده، خطوط قرمز کنونی نخواهد بود و مسلما این خطوط قرمز در سال آینده و سالهای آینده تغییر و افزایش خواهد یافت . 
این نماینده مجلس تصریح کرد که مذاکره کنندگان ایرانی را به عنوان افرادی که امین رهبری هستند را حمایت می می کنیم و هر توافقی که آنان با کشورهای 1+5 انجام دهند را به آن پایبند خواهیم بود. 

وی همچنین به مقامات غربی هشدار داد که بازیچه سیاست های رژیم صهیونیستی قرار نگیرند چرا که تحریم ایران باعث مشکلات بیشماری برای خود آنان و از جمله شرکت های فرانسوی و کارگران آنان شده است . وی اضافه کرد که مردم ایران با آنان فرق دارند و برای رسیدن به هدف های خود پای تحریم ها ایستاده اند چرا که مردم ایران مردانی عاشورایی و رمضانی هستند. 

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس اظهار داشت: البته باید توجه داشت که حضور آمریکا در مذاکره با ایران فقط برای مذاکرات هسته ای است و نه مساله دیگری. این هم خود امریکایی ها اصرار دارند و گرنه ملت ایران اصراری به حضور آمریکایی ها در مذاکرات ندارند. اینجاست که آمریکایی ها باید حقوق مردم ایران را به رسمیت بشناسند و دیگر اظهارات ضد و نقیض نداشته باشند و از زور گویی به اعتدال و منطق روی بیاورند. 

وی در پایان خاطر نشان کرد مردم ایران تا پایان از تیم مذاکره کننده حمایت خواهند کرد و آنان نیز لازم است بکوشند که حداکثر منافع ملی ایرانیان را تامین کنند.

آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین