امروز : شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
۰۰:۲۹
کد خبر: ۳۴۱۷
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۵
تعداد بازدید: ۲۰۳۷
تجلیل از خادمان کتاب
مدیر کل نهاد کتابخانه های عمومی استان زنجان گفت: همزمان با آغاز بیست و یکمین دوره هفته کتاب آیین تجلیل از خادمان کتاب در این استان برگزار می شود.

به گزارش «مدّاح نیوز»؛ به نقل از فارس،محمد ربیع احمدخانی روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: آیین تجلیل از خادمان کتاب با حضور برترین های حوزه کتاب و کتابخوانی به ویژه فعالان عرصه خبر رسانی در در این استان برگزار می شود.
وی شعار بیست و یکمین دوره هفته کتاب ایران را ˈکتاب آیینه فرهنگ و فرزانگیˈ اعلام و یادآورشد: متناسب با ایام هفته های کتاب برنامه های ویژه ای برای گروههای مختلف سنی در این استان برگزار می شود.

احمدخانی افزود: دیدار کتابداران با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه و استاندار زنجان و افتتاح پنج باب کتابخانه عمومی در شهرهای زنجان، خدابنده و سلطانیه با اعتباری بالغ بر دو میلیارد از جمله برنامه های مهم این هفته است.

وی اظهار کرد: چهارمین دورهˈ اهدای کتاب، اهدای داناییˈ با مشارکت شورای شهر، شهرداری، و صداوسیما با هدف افزایش مشارکت های همگانی، احساس تعلق خاطر خانواده ها به ویژه نسل جوان به مقوله مهم کتابخوانی و استفاده بهینه از کتابهای عمومی برای استفاده و غنی سازی مخازن کتابخانه ها از جمله برنامه هایی است که در این هفته برگزار می شود.

مدیر کل نهاد کتابخانه های عمومی استان زنجان گفت: بر این اساس در این هفته پایگاهها و تمامی کتابخانه های عمومی فعال این استان آماده دریافت کتاب های بدون استفاده مردم است.

وی یادآورشد: کتابهای مردم پس از جمع آوری و طبقه بندی متناسب با نیازهای مخاطبان در اختیار واحدهای مربوطه قرار می گیرد.

احمدخانی افزود: همزمان با ایام هفته کتاب طرح عضویت رایگان در کتابخانه های عمومی این استان اجرا می شود که این طرح با هدف جذب و تشویق مردم به مطالعه کتاب و کتابخوانی انجام می گیرد.

وی اظهار کرد: طی این هفته دو ایستگاه مطالعه واقع در درمانگاه حکیم هیدجی و بانک ملی شعبه خرمشهر شهرستان زنجان راه اندازی می شود.

مدیر کل نهاد کتابخانه های عمومی استان زنجان همچنین برگزاری هم اندایشی با اعضای کتابخانه های عمومی این استان، ارائه خدمات کتابخانه ای از طریق کتاب رسان سیار به روستاها ،برگزاری نمایشگاه تازه های کتاب و مسابقه های آن لاین و مکتوب را از دیگر برنامه های این هفته برشمرد.

آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین