امروز : شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
۱۳:۳۵
کد خبر: ۳۴۱۶
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۴
تعداد بازدید: ۱۹۸۷
مدیر گمرک تمرچین پیرانشهر در آذربایجان غربی گفت: در سال جاری 117 میلیون و 702 هزار دلار کالا از طریق این گمرک به خارج از کشور صادر شد.

نادر انصاریان روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون 485 هزار و 989 تن کالا از طریق این گمرک به خارج از کشور صادر شده است.

وی گفت: میزان کالاهای صادر شده ازطریق این گمرک در سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 60 درصد افزایش یافته است.

انصاریان عمده کالاهای صادراتی از طریق این گمرک را انواع مصالح ساختمانی بویژه سیمان، میوه و تره بار، لبنیات، مصنوعات فلزی و پلاستیکی و دستگاه های صنعتی اعلام کرد.

وی خاطرنشان کرد: این کالاها عمدتا به کشور عراق و اقلیم کردستان عراق صادر می شود.

انصاریان افزود: با وجود افزایش میزان صادرات از طریق این گمرک ارزش دلاری کالاهای صادر شده در مقایسه با پارسال با پنج درصد کاهش همراه است.

وی گفت: در مدت مشابه سال گذشته 303 هزار و 538 تن کالا از گمرک پیرانشهر صادر شد که ارزش دلاری این کالاها 124 میلیون و 160 هزار دلار بود.

انصاریان به میانگین ارزش کالاهای صادراتی از گمرک پیرانشهر اشاره کرد و افزود: میانگین ارزش هر تن کالاهای صادراتی از این گمرک امسال 242 دلار است.

پایانه مرزی تمرچین پیرانشهر در مرز مشترک با کشور عراق قرار دارد که در شمال غربی ایران و در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.

مرز تمرچین تا شهر ارومیه مرکز استان 160 کیلومتر فاصله دارد و فاصله نزدیکترین شهرها به این مرز، پیرانشهر در ایران و چومان در عراق است که به ترتیب حدود 11 کیلومتر و 25 کیلومتر با گمرک تمرچین فاصله دارند.

مرز تمرچین پیرانشهر در سال 86 به عنوان مرز مجاز رسمی زمینی شناخته شد.

آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین