امروز : شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
۰۷:۱۴
کد خبر: ۳۴۰۷
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۷
تعداد بازدید: ۲۰۱۱
مشایخی از تئاتر دینی گفت:
جمشید مشایخی ، بازیگر پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون، تولید و ارایه آثار نمایشی را نیازمند شناخت دقیق هنرمندان از نسل جدید مخاطبان دانست و تاکید کرد: آثار تئاتر دینی برای جذب مخاطب به زبان، قالب و موضوع های جدید نیازمند است.

به گزارش «مدّاح نیوز»؛ به نقل از ایرنا،«جمشید مشایخی»در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: وقتی صحبت از مخاطبان تولیدات هنری و فرهنگی به خصوص آثار نمایشی می شود نباید فراموش شود که آنها قلب تپنده و دستگاه تنفسی هنر تئاتر در کشورند و این هنر بدون تماشگر نمی تواند به حیات خود ادامه دهد.

بازیگر مجموعه هزار دستان ادامه داد: بدون شک با توجه به توسعه دستگاه های ارتباطی، گذر سال ها و نسل های مختلف، توسعه زندگی و همچنین افزایش جمعیت قشر تحصیلکرده نمی توان؛ مخاطبان امروز را با تماشاگران پیشین مقایسه کرد. جامعه شناسان اعتقاد دارند که سلیقه و ذائقه میان افراد هر نسل متفاوت می شود.

بازیگر با سابقه سینما ، تئاتر و تلویزیون تاکید کرد: وقتی طی گذشت بیش از سه دهه از انقلاب اسلامی شاهد حضور سه نسل مختلف در عرصه های فرهنگی و اجتماعی کشور هستیم، باید شکل و ساختمان آثار هنری نیز با توجه به روحیات این سه نسل تغییر کند اما در عمل کمتر شاهد این روزآمدی در هنر کشور هستیم.

مشایخی با تاکید بر اینکه هر نسل دغدغه ها، نگرش ها و تفکرات خاص خود را دارد درباره تولید آثار نمایشی تاکید کرد: این آثار نیز باید منطبق با نگاه و دید مخاطبان و نسل های مختلف دچار تغییر و تحول شود و تا این اتفاق روی ندهد بدون شک نمی توان به تئاتری پویا، هم نبض با جریان جامعه و مورد علاقه مخاطبان دست یافت.

به گفته این بازیگر پیشکسوت، دقت در روزآمدی آثار نمایشی به ویژه در شیوه های تولیدی چون تئاتر دینی متفاوت و با اهمیت است و این آثار باید برای جلب و جذب مخاطبان برای رسیدن به فرهنگ سازی و جریان سازی عمومی و مدنظر از تولید آنها به زبان، قالب و موضوعات جدید مجهز شود.

آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین