امروز : جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 17
۰۹:۰۴
کد خبر: ۳۴۰۶
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۷
تعداد بازدید: ۱۲۸۹
امام حسین در عاشورا به یارانش عزت بخشید.
امام جمعه فاروج گفت: واقعه کربلا منبع ارزشمندی برای آموزش اخلاق و الگوگیری در زمینه خودسازی، سلوک اجتماعی، تربیت دینی و کرامت انسانی است.

به گزارش "مداح نیوز ":حجت الاسلام ˈعباسعلی قلیزادهˈ امام جمعه فاروج ، در خطبه های این هفته نماز جمعه اظهار کرد: تأمین و تضمین سلامت حیات اجتماعی مهمترین فلسفه فریضه الهی امر به معروف ونهی از منکر است که در راس دلایل این حرکت و قیام قرار دارد.

وی اقامه فرائض دینی و احکام الهی، عدالت اجتماعی و رعایت حقوق مظلومان، ایجاد زمینه رشد و تعالی و پیشرفت و آبادانی، استواری و استحکام جامعه و نظام و امنیت پایدار در ابعاد مختلف را از مزایا و فلسفه احیای این دو فریضه برشمرد و گفت: در سایه احیای این فرایض نیز امر به معروف در اولویت است که جامعه را به سلامت و آرامش می رساند.

وی با اشاره به درس های اخلاقی حرکت امام حسین (ع) اضافه کرد: کربلا نقشه راه و شیوه زندگی اسلامی را برای نسل های بعدی مشخص کرده است.

حجت الاسلام قلی زاده، نهضت عاشورا را جلوه بارزی از آزادگی در مورد امام حسین علیه السلام و خاندان و یاران شهیدش برشمرد و گفت: اگر آزادگی نبود، امام تن به بیعت می داد و کشته نمی شد.

وی افزود: انسانهای آزاده، در لحظات حسـاس و دشوار انتـخاب، مرگ سـرخ و مبارزه خونـین را بر می گزینند و فداکارانه جان می بازند تا به سعادت شهادت برسند و جامعه خود را آزاد کنند.

امام جمعه فاروج گفت: روح آزادگی امام سبب شد حتی در آن حال که مجروح بر زمین افتاده بود، نسبت به تصمیم سپاه دشمن برای حمله به خیمه های زنان و فرزندان برآشفته و آنان را به آزادگی دعوت کند.

وی به تکریم انسان در جبهه کربلا از سوی امام حسین هم اشاره کرد و گفت: برخلاف جبهه باطل که به انسانها به عنوان ابزاری برای تامین خواسته ها و منافع خویش می نگرند، در جبهه حق، مومن ارزش و کرامت دارد.

وی اضافه کرد: کرامت مومن نشات گرفته از ارزش حق است و انسانها به لحاظ ایمانشان مورد تکریم اند و معیار آن نه رنگ، زبان ، قبیله و نژاد و منطقه جغرافیایی که تنها و تنها تقوا، ایمان و تعهد است.

خطیب جمعه فاروج گفت: امام حسین علیه السلام در عاشورا به یاران خویش عزت بخشید و آنان را با وفاترین یاوران حق نامید.

قلیزاده سالروز آزادسازی سوسنگرد و آغاز هفته بسیج‏ را هم گرامی داشت.

آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین