امروز : جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
۱۴:۲۹
کد خبر: ۳۴۰۵
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۰
تعداد بازدید: ۱۸۸۱
رئیس جمهور افغانستان با حضور صدها نفر از عزاداران ابا عبدالله‎ الحسین (ع) در مراسم شام غریبان شهر کابل شرکت کرد.
«حامد کرزی» رئیس جمهور افغانستان در واپسین ساعات شب گذشته، در مراسم عزاداری امام حسین (ع) در مسجد امام محمد باقر (ع) در مرکز شهر کابل شرکت کرد.

رئیس جمهور افغانستان، در مراسمی که روز نهم محرم‎الحرام از سوی وزارت اطلاعات و فرهنگ با حضور مقامات بلندپایه دولتی برگزار شده بود، در پیامی، قیام عاشورا را از وقایع عبرت‎انگیز تاریخ اسلام عنوان کرد.

کرزی در این پیام تصریح کرده بود که این قیام چنان مقاصد و مفاهیم ارزشمندی را در پی داشت که بر زندگی، روان و تاریخ مسلمانان اثر عمیقی گذاشت و با گذشت قرن‎ها هنوز با رسیدن عاشورا، خاطره این قیام حماسه‎آفرین و شهادت مظلومانه حضرت امام حسین (علیه‎السلام) و یاران فداکارش در اذهان همگان تداعی می‎شود.

وی ادامه داد: قیام امام حسین (علیه‎السلام) درس‎های ماندگار فداکاری، آزادمنشی و حفظ شرف و عزت را به جامعه بشری به ویژه امت مسلمان به یادگار گذاشت.

در این پیام آمده است: قیام حضرت امام حسین (‎ع) اساس نهضتی است که بشریت را به آزادی و عدالت، برادری و برابری و شرافت فرامی‎خواند و جامعه را از ظلم و جور حاکمان ظالم و بیدادگر نجات می‎دهد و این حرکتی بود، مسئولیت‎پذیر، مسئولیت در برابر بندگان خدا و اصلاح جامعه، هیچ‎گونه ربطی و هدفی به خاطر کسب جاه و جلال، مکنت تصاحب قدرت و دست یافتن به امکانات مادی نداشت.

کرزی در این پیام گفته بود: محتوا، انگیزه‎ها، اهداف و درس‎های حماسه عظیم نهضت امام حسین (علیه‎السلام) و رخدادهای کربلا یک فرهنگ ناب و الهام‎بخش را به مسلمانان به آرمغان آورد.

آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین