امروز : چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
۲۱:۵۶
کد خبر: ۳۳۶۹
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۲ - ۱۸:۰۶
تعداد بازدید: ۱۴۸۲
مدافع پرتغالی تیم فوتبال رئال مادرید در آستانه پیکار پلی‌آف، فیفا را به نادیده گرفتن حق کریستیانو رونالدو در کسب جایزه بهترین بازیکن جهان متهم کرد.

در شرایطی که فردا (جمعه) دیدارهای رفت مرحله انتخابی (پلی‌آف) جام جهانی در قاره اروپا برای کسب 4 سهمیه باقیمانده انجام می‌شود،‌ په‌په در آستانه بازی تیم کشورش با سوئد جنجالی عجیبی بپا کرد.

مدافع میانی رئال مادرید در مصاحبه‌ای عنوان کرد فدراسیون جهانی فوتبال در سال‌های گذشته حق کریستیانو رونالدو را برای کسب جایزه بهترین بازیکن سال جهان را نادیده گرفته است.

*بی‌عدالتی علیه کریس‌رونالدو

په‌‌په گفت: در حق کریس برای احراز عنوان مرد سال جهان،‌ بی‌عدالتی صورت گرفته است. در حالی که در سال‌های گذشته رونالدو همواره درخشیده اما فقط یک‌بار صاحب جایزه بهترین بازیکن جهان شده است. به نظرم فیفا حق وی را پایمال کرده است.

وی ادامه داد:‌ فکر می‌کنم در سال‌های اخیر چشمان مردم جهان به این موضوع کاملا باز شده باشد. آنچه در این مورد اتفاق افتاده،‌ چیزی عادی و پیش پا افتاده نیست. او نباید فقط یک‌بار صاحب این مقام می‌شد. بلکه باید چند بار دیگر نیز این مقام را احراز می‌کرد.

*سندی که په‌‌په رو می‌کند

به اعتقاد مدافع رئالی‌ها این نکته که سپ بلاتر دو هفته قبل در ‌گفت‌وگویی،‌ رونالدو را به تمسخر گرفت و حتی لیونل مسی را برتر از وی دانست، خود بیانگر نادیده ‌گرفتن حق هموطنش توسط فدراسیون جهانی است.

په‌‌په‌ ادامه داد: خود همین موضوع خیلی چیزها را ثابت می‌کند. از جمله اینکه در انتخاب مرد سال فوتبال اروپا خیلی عوامل دخالت دارند جز خود مسائل ورزشی این رشته.

وی افزود: امیدوارم این بار حق وی به درستی داده شود و او به عنوان مرد سال برسد. با این حال معتقدم اتفاقات چند سال گذشته چشم و گوش هواداران جهان را باز کرده و می‌دانند در فیفا چه خبر است.

آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین