امروز : جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 10
۱۵:۱۴
کد خبر: ۳۳۴۸
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۸
تعداد بازدید: ۱۳۴۸
یاران وفادار حسین در تاریخ ماندگار شدند
امام جمعه بیارجمندگفت: یاران امام حسین(ع) از وفادارترین اصحاب درطول تاریخ هستند چرا که در داشتن بصیرت دینی، ارتباط عاشقانه با خداوند و امام خود و همچنین در شجاعت کم نظیر بودند.

به گزارش "مداح نیوز ":حجت الاسلام ˈمحمد احمدیˈ روز پنج شنبه در تجمع عاشورایی مردم در بیارجمند افزود: یاران امام حسین(ع) آنقدر از خود افتخار به جای گذاشتند که قلم توان ترسیم آن همه بزرگواری و ایثار را ندارد و همان بهتر که امام حسین(ع) آنان را بستاید که شما بهترین و باوفاترین یاران هستید.

وی با بیان اینکه ایمان، جهاد با مال و جان در راه خدا از برجسته ترین ویژگیهای ایمان با بصیرت است ،تصریح کرد:یاران حسین (ع) با چشم باز این راه را برگزیدند و پای آن مقاومت کردند.

وی تاکید کرد: شهیدان کربلا نمونه ارزشمند دینداران بابصیرتند و بی تردید در زمان قیام امام حسین(ع) صدها هزار نفر ادعای مسلمانی داشتند و از قیام حضرت نیز با خبر بودند ولی این هنر کربلاییان بود که با لبیک به ندای مظلومیت سالار شهیدان بصیرت خویش را در میدان عمل نشان دادند.

وی دومین ویژگی شهیدان کربلا که برگرفته از بصیرت عاشوراییان است را ارتباط تنگاتنگ و عاشقانه با خداوند عنوان کرد و ادامه داد: این خصلت در یاران امام حسین(ع) زمینه ساز وفاداری شکوهمند شب عاشورا شد به طوری که گفتند اگر هفتاد بار در راه شما کشته شویم باز در رکاب شما هستیم.

وی دیگر ویژگی برجسته شهیدان کربلا را شجاعت آنان بر شمرد و ریشه شجاعت را ایمان راستین به خداوند دانست و خاطرنشان کرد: هر فرد که از خدا بترسد همه از او می ترسند و کسی که از خدا نترسد خداوند او را از همه چیز می ترساند.

وی بیان کرد: شیرمردان کربلایی کانون ایمان و دل و جانشان مملو از عشق به خدا بود و ترس در جانشان راهی نداشت و همه آنها در نبرد در راه اسلام به شهادت رسیدند.

امام جمعه بیارجمند گفت: رجز کربلاییها هم نشانه هدفداری ،شجاعت و شهامت آنان است و توصیف شجاعت یاران امام حسین(ع) از زبان دشمنان آنان در تاریخ ماندگار است.

وی ادامه داد:ملت فهیم و با بصیرت ایران اسلامی با تاسی از عاشوراییان کربلا آماده نثار جان و مال خود در راه حفظ دین و میهن به فرموده رهبر و حسین زمان هستند.

امام جمعه بیارجمند حضور عاشوراییان در نماز اول وقت ظهر عاشورا را درس بزرگ عاشورایی برای همیشه تاریخ دانست که همگان باید آن را در زندگی خود در نظر داشته باشند.

آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین