امروز : پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
۰۸:۰۶
کد خبر: ۳۳۴۶
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۳
تعداد بازدید: ۲۲۴۶
نماز ظهر عاشورا با حضور باشکوه و گسترده عزادارن حسینی(ع) در مساجد، امامزادگان، حسینیه‌ها، تکایا و مکان‌های برگزاری مراسم عزاداری به صورت باشکوهی اقامه شد.

به گزارش «مدّاح نیوز»؛ ظهر امروز،‌ دهم ماه محرم سالروز شهادت سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران با وفای آن حضرت مردم متدین ایران اسلامی در سراسر کشور پس از برگزاری مراسم سوگواری و عزای آن حضرت نماز باشکوه ظهر عاشورا را در نقاط مختلف کشور به جماعت اقامه کردند.

دهم محرم مصادف با سالروز شهادت امام حسین(ع) و 72 یار باوفایش در کربلا است. روزی که آن حضرت حتی در میدان مبارزه و در مقابل تیرباران دشمن نماز ظهر را به پا داشت و خواست با برپایی نماز در میدان جنگ به دشمنان بفهماند که در نزد امام چیزی مهم‌تر از نماز و سجده شکر و تواضع در برابر پرودگار نیست.

نماز ظهر عاشورا در سراسر کشور اقامه شد

مردم ایران اسلامی هر ساله به ویژه در چند سال گذشته با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته توسط نهادهای فرهنگی و تبلیغی به صورت باشکوهی پس از برگزاری مراسم عزاداری و سوگواری با حضور در صف‌های باشکوه نماز ظهر عاشورا این سنت حسنه الهی را احیا می‌کنند.

امسال نیز همانند سال‌های گذشته هیئات مذهبی و مردم عزادار شور و شعور حسینی را توامان کرده و به تبعیت از امام و مقتدای خویش انجام فریضه الهی نماز را بر هر کاری مقدم کرده و پس از آن مجددا به اقامه عزادری پرداختند.

در استان‌ها، شهرها و روستاها و در تمامی مکان‌هایی که مراسم عزای عاشورا برپا بوده مردم با شنیدن صدای اذان ظهر، عزداری‌ها را موقتا قطع کرده و برای برگزاری نماز ظهر عاشورا به جماعت اقدام کرده‌اند.

طبق برنامه پیش‌بینی شده در 2980 امامزاده و بقعه متبرکه، مساجد، حسینیه‌ها، تکایا و مکان‌هایی که برنامه تعزیه‌خوانی روز عاشورا برپا شده بود، نماز جماعت ظهر عاشورا به صورت بسیار باشکوه و منظمی اقامه شده است.

قرائت زیارت عاشورا، مقتل خوانی، ذکر مصیبت امام حسین(ع) و یاران با وفایش، تعزیه و سخنرانی را از ویژه برنامه‌های مهم سوگواره بصیرت عاشورایی است که یکی از ویژه برنامه‌های مهم بصیرت عاشورایی، مراسم شب و روز تاسوعا و عاشوراست که در این ایام حزن و اندوه، با هماهنگی انجام شده، مراسم سوگواری در امامزادگان و بقاع متبرکه با مقتل خوانی، ذکر مصیبت، سخنرانی و برپایی خیمه‌های معرفت برگزار خواهد شد.

در روز دهم محرم سال 61 هجری قمری که تلخ‌ترین و مهمترین اتفاق تاریخی به وقوع پیوست امام حسین(ع) و یاران باوفایش در میان حضور و هجوم دشمن وقتی در زمان نماز ظهر داخل شدند این فریضه الهی را به صورت جماعت و با اقتدا به سیدالشهدا(ع) اقامه کردند و طبق آنچه مورخان نقل کرده‌اند جنگ اصلی پس از آن صورت گرفت.

آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین