امروز : سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
۱۲:۰۶
کد خبر: ۳۳۳۵
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۲ - ۱۷:۵۶
تعداد بازدید: ۱۶۳۰
آیا ساده‌لوح‌های مدعی سیاست‌ورزی، عبرت خواهند گرفت؟
کاخ سفید روز سه‌شنبه وضعیت اضطراری در روابط دیپلماتیک با ایران را یک سال دیگر تمدید کرد.

به گزارش "مداح نیوز" :کاخ سفید روز سه‌شنبه مطابق معمول، وضعیت اضطراری در رابطه با ایران را برای یکسال دیگر تمدید کرد. این وضعیت از سال ۱۹۷۹ به بعد اعمال شده و همه ساله از سوی روسای‌جمهور آمریکا تمدید می‌شود.

یک مقام دولت آمریکا در این مورد گفته است: این تمدیدی است که هر سال انجام می‌شود. نه موضوع تازه‌ای است و نه هیچ‌گونه ارتباط با مذاکرات ژنو دارد. دوره قبلی هنوز به پایان نرسیده، اما ما باید این موضوع را پیش از پایان دوره قبلی تمدید می‌کردیم.

روابط دیپلماتیک ایران و آمریکا از روز ۷ آوریل ۱۹۸۰ و پس از تسخیر سفارت ایالت متحده در تهران در ۴ نوامبر ۱۹۷۹ به طور رسمی قطع شد. دستور قطع روابط دیپلماتیک با ایران باید هر سال از سوی رئیس‌جمهور آمریکا تائید شود.

بر اساس این گزارش اخیراً موجی از سوی رسانه های مدعی اصلاح طلبی در حمایت از آمریکا شکل گرفته بود تا جایی که خواستار حذف شعار "مرگ بر آمریکا" و عدم پخش سرود "آمریکا آمریکا ننگ به نیرنگ تو" شده بودند.

تصمیم کاخ سفید در مورد ایران و ادامه سیاست های ایالات متحده در مورد ایران به همان روال گذشته در حالی است که مدعیان سیاست ورزی بر مذاکره مستقیم با واشنگتن اصرار داشتند با این حال آمریکایی ها حاضر نشدند حتی بخاطر دلخوشی برخی دوستداران داخلی‌شان! سر سوزنی از سیاست های خصمانه خود علیه ایران بکاهند.

گفتنی است حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی مهرماه امسال در دانشگاه شهید ستاری تاکید کرده بودند: ما دولت آمریکا را غیرقابل اعتماد، خودبرتربین، غیرمنطقی و عهدشکن می دانیم.

ایشان همچنین هفته گذشته در دیدار دانشجویان و دانش آموزان ضمن اعلام حمایت جدی و محکم از مسئولان مسائل جاری با امریکا افزودند: به مذاکرات جاری خوش بین نیستم چرا که معلوم نیست نتایجی را که ملت انتظار دارد به همراه بیاورد اما معتقدیم این تجربه ایرادی ندارد به شرط اینکه ملت بیدار باشد و بداند چه اتفاقی دارد می افتد.

رهبر انقلاب با بیان اینکه تجربه نشان داده است که هر ملت و دولتی که به امریکا اعتماد کند، ضربه خواهد خورد، حتی اگر از دوستان امریکا باشد تاکید کردند: مسئله هسته ای بهانه است و امریکایی‌ها زمانی از خصومت دست بر می دارند که ملت ایران، به ملتی منزوی، بی‌اعتبار، و بی‌احترام تبدیل شود.

انتظار می رود که با این دشمنی صریح و مستقیم دولت آمریکا علیه ملت ایران برخی "تبلیغات‌چی‌های داخلی" که خط تبلیغی «محبوبیت آفرینی برای آمریکا» را دنبال می کنند، عاقلانه رفتار کنند. همچنین توصیه اخیر رهبر معظم انقلاب به مذاکره کنندگان یا همان بچه های انقلاب مبنی بر "مراقب باشید، لبخند فریب گرانه دشمن، شما را دچار اشتباه و خطا نکند" محل تامل و دقت بیشتری است.

آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین