امروز : يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 12
۱۲:۴۳
کد خبر: ۳۳۲۷
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۷
تعداد بازدید: ۱۱۷۹

8-818.jpg

به گزارش «مدّاح نیوز»؛ نماینده مردم ارومیه در مجلس گفت: تا کنون اقدامی عملی از سوی دولت در رابطه با دریاچه ارومیه صورت نگرفته است.

نادر قاضی پور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه آذربایجان غربی، افزود: متاسفانه علیرغم توجه دولت یازدهم به وضعیت دریاچه ارومیه تا کنون اقدامی عملی در رابطه با جلوگیری از خشک شدن دریاچه ارومیه توسط دولت انجام نشده است.

قاضی پور با بیان اینکه، تنها راه نجات دریاچه ارومیه انتقال آب حوزه ای است، اظهار کرد: طبق برنامه ریزی صورت گرفته می توان از سد سیلوه که 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد سالانه 300 میلیون متر معکب آب به دریاچه ارومیه سرازیر کرد ولی متاسفانه آب های این مناطق هم اکنون به عراق می رود.

وی همچنین با انتقاد از انتقال آب زرینه‌رود به آذربایجان شرقی گفت: ما هیچ مشکلی در رابطه با تامین آب شرب مردم آذربایجان شرقی از این رود نداریم ولی متاسفانه هم اکنون آب زرینه رود در حوزه های کشاورزی و صنعتی این استان مورد استفاده قرار می گیرد.

وی ادامه داد: وقتی آذربایجان غربی با معضل خشک شدن دریاچه ارومیه و کم آبی رو به روست انتقال آب و تامین آب صنعتی و کشاورزی استان‌های دیگر معنای قابل قبولی ندارد.

آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین