امروز : پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
۱۳:۰۵
کد خبر: ۳۳۲۵
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۴
تعداد بازدید: ۱۲۴۳
عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی:
عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: اکثر وزرای دولت در جریان رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی کابینه، رأی خوبی از مجلس کسب کردند.

به گزارش «مدّاح نیوز»؛ محمدحسین فرهنگی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در مورد تعامل مجلس با دولت در جریان رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی دولت، گفت: مجلس به عنوان جایگاه نظارتی و قانونی کشور، همواره تعامل مناسبی با همه دولت‌ها داشته است.

وی افزود: مجلس همواره با دولت تعامل دارد. اصل تفکیک قوا به معنای استقلال هر دو قوه مقننه و مجریه است. دولت در معرفی وزرا استقلال دارد و مجلس نیز در رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی دولت همواره مستقل عمل کرده است.

عضو هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه پارلمان در رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی با دولت همکاری خوبی داشت، تأکید کرد: اکثر وزرای دولت در جریان رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی کابینه، رأی خوبی از مجلس کسب کردند.

فرهنگی ادامه داد: نمایندگان در بخش اقتصادی تعامل مطلوبی با دولت داشتند و از وزرای اقتصادی نیز حمایت‌های خوبی از سوی مجلس انجام شد. البته مجلس در رأی اعتماد به وزرای دولت، تأملات و ملاحظاتی داشت که دولت به آن‌ها توجه چندانی نکرد و باعث این وضعیت شد.

وی اظهار داشت: دولت در معرفی وزرا، به تأملاتی که در مجلس وجود داشت، توجه نکرد در صورتی‌که اگر دولت به این ملاحظات و تأملات توجه می‌‌کرد، کار زودتر از این‌ها به نتیجه می‌رسید.

عضو هیئت رئیسه مجلس اضافه کرد: سطح تعامل مجلس با دولت را مثبت ارزیابی می‌کنم. مجلس تا جایی که توانست با دولت همکاری و همراهی داشته است.

فرهنگی با بیان اینکه به نظر می‌رسد که روز یک‌شنبه آینده، نقطه پایانی رأی اعتماد به وزرای کابینه باشد، افزود: امیدوارم که کابینه دولت در روز یک‌شنبه تکمیل شود.

آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین