امروز : جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
۰۹:۴۶
کد خبر: ۳۳۱۵
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۲ - ۱۸:۰۶
تعداد بازدید: ۱۵۷۱
یک شرکت دانش بنیان مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان رتبه برتر کشوری در چهارمین جشنواره و نمایشگاه ملی علم تا عمل را کسب کرد.

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، در چهارمین جشنواره و نمایشگاه ملی علم تا عمل، شرکت دانش بنیان «کاشفان نیلفام» موفق به کسب رتبه برترکشوری با ارایه فناوری پکیج نوین تصفیه بیولوژیکی فاضلاب های صنعتی و بهداشتی به روش رشد تلفیقی شد.

بر اساس این گزارش، در پکیج های تصفیه بیولوژیکی تولیدی در داخل کشور از روش های متعارف هوازی از قبیل لجن فعال از نوع هوادهی ممتد استفاده می شود که با توجه به ملاحظات بهره برداری، اقتصادی، اقلیمی، انرژی و عدم راندمان کافی از لحاظ استانداردهای زیست محیطی مورد استقبال جدی قرار نگرفته اند.

همچنین به منظور رفع مشکلات موجود و همگام بودن با فناوری تصفیه کشورهای پیشرفته در پکیج­های نوین تصفیه بیولوژیکی از فرآیند های تصفیه بی هوازی و آنوکسیک و هوازی بصورت ترکیبی و با بهره گیری از مزایای رشد تلفیقی و بافل بیوراکتور ها بصورت همزمان بهره گرفته می شود.

این فناوری به شماره 65544 در اداره ثبت اختراع و مالکیت­های فکری کشور ثبت شده است.

جشنواره ملی علم تا عمل با هدف تجاری سازی فناوری و محصولات دانش بنیان 11 تا 14 آبانماه جاری ازسوی معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری در تهران برگزار شد.

آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین