امروز : جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
۱۲:۰۸
کد خبر: ۳۳۱۰
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۶
تعداد بازدید: ۱۹۷۸
معاون سازمان اوقاف و امور خیریه کشور:
معاون سازمان اوقاف و امور خیریه از برگزاری نمایشگاه «پند سرخ تاریخ» در ۲۰۰۰ امامزاده سراسر کشور خبر داد و اظهار داشت: «پند سرخ تاریخ» برگرفته از بیانات مقام معظم رهبری با محوریت حماسه عاشوراست که به تبیین وقایع عاشورا می‌پردازد.

به گزارش «مدّاح نیوز»، به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت‌الاسلام احمد شرفخانی در شهرستان گرگان اظهار داشت: یکی از برنامه‎های سازمان اوقاف و امور خیریه در دهه اول محرم برگزاری سوگواره بصیرت عاشورایی در جوار آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه است.

معاون سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، هدف از برگزاری سوگواره بصیرت عاشورایی را تبیین قیام امام حسین (ع) برشمرد و تصریح کرد: تبلیغ و ترویج درس‎ها و عبرت‎های عاشورایی، ارتقاء سطح معارفی و معرفتی مردم در راستای اجرای صحیح و امینانه نیات واقفان خیراندیش از دیگر اهداف سوگواره بصیرت عاشورایی است.

معاون فرهنگی، اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه از اعزام بیش از 2000 مبلغ از حوزه علمیه قم به سراسر کشور خبر داد و افزود: علاوه بر استفاده از روحانیون بومی، بیش از 2 هزار و 500 روحانی از استان‎ها و شهرستان‎ها به تبیین قیام سیدالشهدا (ع) می‎پردازند.

شرفخانی با بیان اینکه سوگواره بصیرت عاشورایی در 2 هزار و 980 امامزاده و بقعه متبرکه کشور در حال برگزاری است، خاطرنشان کرد: در این طرح، قرائت قرآن، ارائه سخنرانی، مدیحه ‎سرایی، عزاداری و اطعام‎ عزاداران انجام می‎گیرد.

وی ادامه داد: سازمان اوقاف و امور خیریه با برنامه‎ریزی دقیق و با بهره‎مندی از اجرای نیات واقفان نسبت به برگزاری سوگواره بصیرت عاشورایی مبادرت کرده است.

شرفخانی ادامه داد: یک‎هزار و 200 خیمه معرفت با هدف گفتمان دینی، پرسش و پاسخ، مشاوره بخش کودک و نوجوان و ارائه محصولات فرهنگی در حال برگزاری است

آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین