امروز : جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
۲۳:۱۱
کد خبر: ۳۳۰۲
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۱
تعداد بازدید: ۱۵۹۵
حجة الإسلام والمسلمین غلامرضا عادل
مدیر کل اوقاف استان یزد: وجود خانه های وقفی امام حسینی برای اقامه عزای سیدالشهداء (ع) در یزد در سطح کشور نمونه است .
به­گزارش«.مدّاح نیوز.»؛ حجت الإسلام والمسلمین غلامرضا عادل روز دوشنبه در یزد و شهرستان های تابعه خانه های وقفی زیادی جهت برپایی مجالس روضه خوانی و عزاداری حضرت امام حسین(ع) وجود دارد .

وی از مهمترین این خانه ها را شامل: خانه اصفهانیان ، ابراهیم نورالله در محله پنبه کاران، تاجر تهرانی در خیابان گازرگاه ، خانه هرندی ها و کاجی ذکر کرد .

این مسئول گفت: خانه های وقفی خیابان های شهید رجایی ، بلوار امامزاده جعفر(ع)، امام خمینی(ره) ، محله سید گلسرخ و بعثت از دیگر خانه هایی است که در ایام محرم محل برپایی عزاداری خامس آل عباست .

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مهمترین خانه وقفی برای عزاداری محرم حسینی در یزد را خانه امام حسینی در محله رکن الدین یا همان وقت الساعه ذکر کرد .

عادل گفت: در سطح استان بیش از سه هزار و 500 موقوفه مخصوص عزاداری امام حسین(ع) است که گویای بعد مذهبی و علاقمندی مردم دارالعباده به برگزاری مجالس عزای این امام همام است .

وی با بیان اینکه مردم یزد از قدیم الایام عشق و ارادت قلبی عمیقی به ارزش های دینی و بخصوص سوگواری و روضه خوانی اباعبدالله الحسین(ع) داشته اند، گفت: این عشق و ارادت همچنان به قوت خود باقی است و روز به روز بر شکوت و عظمت آن در میان مردم این دیار و جوانان آن افزوده می شود.

آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین