امروز : شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
۰۳:۱۰
کد خبر: ۳۲۹۱
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۱
تعداد بازدید: ۱۵۹۶
وزیر امور خارجه روسیه امروز بار دیگر بر استفاده از امکان بوجود آمده برای حل مسئله هسته‌ای ایران تاکید کرده و هشدار داد نباید اقدامات یک‌جانبه بر اساس برخی ملاحظات سیاسی مانع از رسیدن به توافق با تهران شود.

به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه امروز، دوشنبه در یازدهمین نشست وزیران کشورهای عضو «آسم» (انجمن آسیا و اروپا) در دهلی نو تاکید کرد که مقامات مسکو اصرار دارند که امکان بوجود آمده برای حل و فصل مسائل مربوط به برنامه هسته‌ای ایران را نباید از دست داد.

به گفته لاوروف، ملاقات نمایندگان ایران و گروه 1+5 در ژنو نشان داد که علائم امیدوارکننده‌ای در این راستا بوجود آمده و اکنون باید برای رسیدن به توافق تلاش بیشتری صورت گیرد.

وزیر خارجه روسیه یادآور شد: من می‌خواهم از حضور "کاترین اشتون" نماینده عالی رتبه اتحادیه اروپا در امور بین‌الملل و سیاست امنیتی در این نشست استفاده کرده و برای نقش مثبت و مهمی که اتحادیه اروپا و شخص خانم اشتون در پیشبرد مذاکرات هسته‌ای دارند، قدردانی کنم.

لاوروف تاکید کرد: در شرایط کنونی بسیار مهم است که شانس بوجود آمده کنونی را از دست نداد و مانع از آن نشد که با رسیدن به توافق با ایران باعث تقویت بدون تردید رژیم عدم گسترش سلاح‌های هسته‌ای شد، نه آنکه دست به اقدامات یک‌جانبه بر اساس برخی ملاحظات سیاسی خاص زد.

آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین