امروز : پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
۰۹:۲۳
کد خبر: ۳۲۹۰
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۸
تعداد بازدید: ۱۷۴۳
معاون استاندار سیستان و بلوچستان:
معاون برنامه ریزی و اشتغال استاندار سیستان و بلوچستان گفت: اجرای مرحله نخست طرح واردات کالا توسط مرزنشینان استان از سه نقطه مرزی میلک شهرستان هیرمند، پیشین شهرستان سرباز و چابهار در شورای ساماندهی مبادلات مرزی به تصویب رسید.

به گزارش ایرنا، ˈعباس نخعیˈ روز دوشنبه در نشست شورای مبادلات مرزی سیستان و بلوچستان با تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) افزود: طرح مبادلات کالا توسط مرزنشینان از سوی هیات وزیران تصویب و برای اجرایی شدن به این استان ابلاغ شد.

وی اظهار داشت: با اجرای این طرح هر خانوار مرزنشین اجازه مبادله ماهانه 20 میلیون ریال کالا با کشورهای همسایه را دارد.

وی با اشاره به اینکه این طرح تمامی مرزنشینان ساکن در شعاع 20 کیلومتری مرزهای سیستان و بلوچستان را شامل می شود افزود: هر خانوار مرزنشین مجاز به وارد کردن 54 قلم کالای تصویب شده در این طرح هستند.

معاون استاندار سیستان و بلوچستان گفت: تاکنون 350 هزار خانوار مرزنشین در استان در این طرح نام نویسی کرده اند که برای 290 هزار خانوار کارت صادر شده است.

نخعی اظهار داشت: با تصویب اجرایی شدن مرحله نخست این طرح مقرر شد فرمانداران و مسولان دستگاههای اجرایی دست اندرکار امکانات و تجهیزات لازم را برای تسهیل در اجرای طرح فراهم کرده و از هفته آینده آن را به مرحله اجرا در آورند.

وی خاطر نشان کرد: اجرای این طرح و طرح فروش سوخت نقش موثری در تامین معاش خانوادهای مرزنشین سیستان و بلوچستان و همچنین ایجاد اشتغال مردم دارد.

آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین