امروز : چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
۰۷:۰۷
کد خبر: ۳۲۸۳
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۷
تعداد بازدید: ۱۶۹۰
در بازارهای جهانی
طلا 8 دلار دیگر کاهش یافت

با انتشار آمار قوی فرصت‌های شغلی در آمریکا، احتمال اینکه فدرال رزرو خرید اوراق قرضه خود را کاهش دهد، افزایش یافته است و این امر سبب شد تا این فلز گران‌بها در نزدیکی پایین‌ترین قیمت خود در 3 هفته اخیر معامله شود.

بر این اساس، هر اونس طلا با کاهش 7.66 دلاری به 1280.84 دلار رسید.

بر اساس این گزارش، نشانه‌هایی مبنی بر اینکه اقتصاد آمریکا در وضعیت‌ ثابت‌تری نسبت به پیش‌بینی‌های گذشته قرار دارد، می‌تواند بانک مرکزی آمریکا را ترغیب کند تا ماه آینده خرید ماهانه 85 میلیارد دلار اوراق قرضه خود را کاهش دهد. طلا از ابتدای امسال تاکنون به علت این پیش‌بینی‌ها حدود یک چهارم ارزش خود را از دست داده است.

برناباس گان تحلیلگر بانک اُسی‌بی‌سی گفت: من فکر می‌کنم که فدرال رزرو هنوز منتظر شواهد قوی‌تری از روند ترمیم اقتصادی آمریکا است. بازار همچنان به روند رصد اطلاعات و آمار ادامه خواهد داد.

این تحلیلگر بازار طلا پیش‌بینی کرد که قیمت طلا تا پایان سال 2013 به 1320 دلار در هر اونس برسد و برنامه تعدیلی فدرال رزرو در سال آینده اجرا شود.

بازارها امیدوار بودند که تعطیلی 16 روزه دولت آمریکا در ماه اکتبر و تاثیر آن بر اقتصاد این کشور، مانع از اجرای برنامه تعدیلی فدرال رزرو شود.

قیمت طلا در سال 2011 به علت سیاست‌های محرکی بانک‌های مرکزی در جهان، رکورد 1920 دلار را به ثبت رساند.

کاهش اخیر قیمت طلا به کمتر از 1300 دلار در هر اونس، نتوانسته نظر خریداران آسیایی برای خرید را جلب کند و آنها منتظر هستند تا قیمت‌ها بیشتر کاهش یابد.

آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین