امروز : چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 15
۲۰:۰۷
کد خبر: ۳۲۷۹
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۰
تعداد بازدید: ۱۵۹۴
حجت الإسلام عباسعلی مغیثی نیا:
رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان نهاوند گفت: قیام عاشورا از ظرفیت های بالای فرهنگی برخوردار است که استفاده از آن می تواند پایه های انقلاب اسلامی را تحکیم و اهداف آن را تداوم بخشد.
به گزارش «مدّاح نیوز»؛ حجة الإسلام عباسعلی مغیثی نیا روز دوشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی نهاوند افزود: انقلاب اسلامی مردم ایران با بهره گیری از قیام عاشورا به پیروزی رسید و توطئه های مختلف همانند فتنه 88 و جنگ تحمیلی با استفاده از این ظرفیت خنثی شد.

وی امر به معروف و نهی از منکر را از مهمترین اهداف قیام عاشورا ذکر کرد و گفت:برای احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه لازم است که مساله عاشورا زنده نگه داشته شود و آنچه که عاشورا را زنده نگه میدارد عزاداری توام با تبیین فرهنگ عاشورایی است .

امام جمعه نهاوند افزود: البته در عزاداری ها باید توجه شود که از یک سری آسیب هایی که به صورت بدعت وارد آن شده و موجب وهن آن می شود پرهیز کرد.

وی در خصوص ذبح قربانی در داخل شهر و یا جلوی مساجد در ایام عزاداری گفت: گاهی ذبح قربانی در داخل شهر و یا حتی جلوی مساجد صورت می گیرد و باعث میشود خون نجس آن داخل مسجد برود که این مساله از نظر شرعی حرام می باشد.

وی از هیات های عزاداری حسینی خواست: عزاداریها را بیشتر در داخل مسجد انجام دهند و شبها هنگام عزاداری در مساجد و یا تکایا، با ایجاد صدای بلند بلندگوها موجبات مزاحمت مردم را فراهم نسازند.

فرماندار نهاوند نیز در این جلسه گفت: وظیفه امر به معروف و نهی از منکر وظیفه ای همگانی است که باید در ماه محرم بیشتر به آن پرداخته شود.

مجتبی مولوی گفت: برای جلوگیری از مشکلاتی که در ایام عزاداری به وجود می آید لازم است اداره تبلیغات اسلامی به صورت مکتوب موارد لازم را به هیات مذهبی اعلام نمایند .

وی گفت: برای جلوگیری از کشتار قربانی در داخل خیابانهای اصلی با شبکه دامپزشکی نیزهماهنگی های لازم صورت گرفته که هیات مذهبی و یا افرادی که قصد قربانی دارند به کشتارگاه مراجعه کنند و از خدمات رایگان بهره مند شوند .

وی همچنین گفت: با توجه به اینکه پس از پایان روز عاشورا خیابانهای سطح شهر از نظر نظافت وضعیت خوبی ندارند لذا شهرداری موظف شده که نسبت به تمیز نمودن سطح شهر اقدام نماید .

وی به محدودیتهای ترافیکی در روز های عزاداری اشاره کرد و گفت: به منظور جلوگیری از تردد هیات های عزاداری و تسهیل در رفت و امد مردم در روزهای عزاداری محدودیت های ترافیکی در سطح شهر اجرا می شود که لازم است مردم در این زمینه با ماموران همکارهای لازم را داشته باشند.

آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین