امروز : سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
۱۳:۳۷
کد خبر: ۳۲۷۸
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۸
تعداد بازدید: ۱۳۴۵
رهبر معظم انقلاب در دیدار مسئولان و دست اندرکاران حج:
ظرفیت عظیم حج باید در مقابل توطئه آتش‌افروزی‌های مذهبی فعال شود تا دشمنان اسلام نتوانند به جان هم انداختن فرقه های درون اهل سنت و شیعه را در دستور کارشان قرار دهند.

به گزارش "مداح نیوز" : حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (دوشنبه) در دیدار مسئولان و دست اندرکاران حج امسال، حج را یک هدیه الهی و ظرفیتی تمام نشدنی در ایجاد تفاهم حول نیازهای مشترک دنیای اسلام خواندند و تصریح کردند: یکی از گرفتاریهای بزرگ امروز دنیای اسلام، گرفتاری تحمیلی، عمدی و خباثت‌آور برافروختن آتش اختلافات امت اسلامی و فرقه‌های مذهبی است.

حضرت آیت الله خامنه‌ای با تأکید بر لزوم توجه به حساسیت‌ها و اقتضائات زمانی برای استفاده از ظرفیت عظیم حج خاطرنشان کردند: دستگاه استکبار و استعمار تجربه زیادی در آتش‌افروزی‌های مذهبی دارد و در شرایط کنونی باید ظرفیت حج در مقابل این توطئه فعال شود.

ایشان همچنین افزودند: تقابل فرقه‌های مذهبی به شیعه و سنی محدود نخواهد شد و اگر دشمنان اسلام بتوانند این تقابل‌ها را نهادینه کنند، به جان هم انداختن فرقه‌های درون اهل سنت و شیعه در دستور کار آنان قرار می‌گیرد.

رهبر انقلاب، فرصت ایجاد تفاهم در خصوص خواست‌ها و نیازهای مشترک دنیای اسلام را یکی دیگر از ظرفیت‌های بی‌نظیر حج خواندند و تأکید کردند: بسیاری از ظرفیت‌های حج هنوز ناشناخته است و باید از صاحبان فکر و اندیشه برای کشف و شناسایی این ظرفیت‌های جدید استفاده کرد.

ایشان، با تشکر از زحمات دست اندرکاران حج امسال و ارائه‌ی خدمات صحیح و منطقی به زائران، اظهار امیدواری کردند که نعمت بزرگ و ظرفیت تمام نشدنی حج بیش از گذشته در خدمت دنیای اسلام قرار گیرد.

در ابتدای این دیدار حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسگر نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی در گزارشی مجموعه اقدامات بعثه‌ی مقام معظم رهبری در زمینه‌های فرهنگی، معنوی و بین‌المللی حج را بیان کرد.

در ادامه، آقای اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت نیز گزارشی از عملکرد بخش اجرایی و عملیاتی حج امسال و نحوه‌ی رسیدگی به کاروان‌های اعزامی ارائه کرد.

آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین