امروز : پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
۰۹:۲۹
کد خبر: ۳۲۵۸
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۸
تعداد بازدید: ۱۱۸۹
تهران - پیشنهاد استقبال «بچه حزب اللهی ها» از تیم مذاکره کننده هسته ای ایران در فرودگاه و بررسی ترکیب رای دیروز مجلسیان به وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان دو مطلبی بود که سایت الف در قالب یادداشت کشکولی خود به آن پرداخته است.

در این مطلب که با سر خط خبری ترکیبی « بچه حزب اللهی باید قلندر باشد/ پشت پرده رای امروز مجلس چه بود ؟» روی خروجی این سایت قرار گرفته، آمده است:

ظریف دست خالی برنگشت. با دست پر برگشت و نشان داد که اعتماد رهبری بی دلیل نبوده است.

تیم مذاکره کننده ایرانی این چند روز در اوج استرس ها و فشار های روانی و توقعات غیرمنطقی ˈسرسلسله آتش خوارانˈ و ˈسرجنبان استکبارˈ حاضر نشد ذره ای از منافع ملی و خط قرمز های نظام کوتاه بیاید. آنهم در عین متانت و ادب دیپلماتیک.

ظریف بدون رجز خوانی و قلدری بر سه چیز پافشاری کرد و نشان داد که «پاشنه سائیده» است و «کهنه سوار».

- اول اینکه حق غنی سازی قابل مذاکره نیست.

- دوم اینکه مسیر مذاکرات باید روشن باشد و از ابتدا، انتهای مذاکره و به تعبیر دیپلماتها گام سوم باید شفاف باشد.

- و در انتها هم اینکه گام ها باید متقابل و هم وزن باشند. طرف غربی باید ساختارهای حقوقی تحریم را دست بزند و ایران اعانه نمی خواهد.

آیا بر مبنای حق و انصاف جا نداشت ما حزب اللهی ها در فرودگاه تجمع می کردیم، خیرمقدم می گفتیم و از تیم مذاکره کننده استقبال می کردیم؟ حتی اگر هدف ما و همه دوستان دلسوز انقلابی تاکید بیشتر بر مقاومت هم باشد این گلریزان لازم بود.

همیشه لغز خواندن و تراکت گرفتن و داد زدن جواب نمی دهد. گاهی هم سوت و کف لازم است و باید تشکر کرد. بچه حزب اللهی باید قلندر باشد.



* پشت پرده رای امروز مجلس چه بود ؟

پشت پرده عدم رای اعتماد به وزیر پیشنهادی ورزش چیست؟ این 107 نفر چه می گویند؟

سجادی به عنوان وزیر پیشنهادی ورزش موفق به اخذ رای اعتماد از مجلس نشد.

عدم رای اعتماد بر خلاف همه پیش بینی ها و اخبار روزهای گذشته بود.

همه مخالفت ها را هم که مرور کنید می بینید که هیچ مخالفت جدی از سوی نمایندگان وجود نداشت.

باید توجه داشت که وزیر پیشنهادی قبلی که رای نیاورد، متهم به رشوه گرفتن بوده، فتنه گر بود و دستور شکنجه داده بوده است.

اما گناه این یکی چه بود؟ آقای سجادی حقیقتا چرا رای نیاورد؟ 107 نفر با چه چیزی مخالف بودند؟ روزنامه ها باید درباره دلیل این عدم رای اعتماد چه بنویسند؟ مردم درباره مجلس چه فکر می کنند؟ نمی گویند مجلس اصولگرا نمی گذارد دولت جدید برای جوانان کار کند؟ مخالفان برای مردم نمی گویند معلوم می شود میلی منفرد و نجفی و سلطانی و باقی هم سیاسی افتادند؟

یک نماینده مجلس در چرائی این رای گفته است: رفتار تند سیاسی فرجی دانا بعد از رای اعتماد از مجلس و دهن کجی او به نمایندگان در انتصاب ها از دلائل رای ندادن به سجادی بود

گنه کرد در بلخ آهنگری به شوشتر زدن گردن مسگری

آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین