امروز : جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 10
۰۳:۳۷
کد خبر: ۳۲۴۸
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۹
تعداد بازدید: ۱۰۶۸

رییس مجمع نمایندگان چهارمحال و بختیاری گفت: وزیر نیرو قول مساعد داد که بدون تصویب شورای عالی آب، انتقال آب بین حوضه‌ای صورت نگیرد.

مجید جلیل در گفت‌وگو با خبرنگارخبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)-منطقه چهارمحال و بختیاری، با اشاره به برگزاری جلسه‌ای با حضور نمایندگان سه استان چهارمحال و بختیاری، اصفهان و یزد با وزیر نیرو در سازمان آب تهران، این جلسه را در راستای رفع مشکلات آب استان مطلوب ارزیابی کرد.

وی موجودی آب، کاهش بارش ها، میزان و چگونگی مصرف آب، روش های اصلاح آبیاری در کشاورزی و تخصیص آب هر استان را از مهم ترین مباحث این جلسه برشمرد.

جلیل انتقال آب بین حوضه‌ای را از دیگر مباحث این جلسه دانست و گفت: در این جلسه نمایندگان استان با جدیت از بکارگیری روش‌های منسوخ انتقال آب از استان انتقاد کردند.

به گفته وی، توجیه مسئولان حاضر در جلسه با ارائه فیلم از آثار انتقال آب بین حوضه ای با روش های منسوخ و همچنین آثار سوء تونل بهشت آباد بر محیط زیست، کشاورزی و اشتغال استان چهارمحال و بختیاری نیز از دیگر برنامه‌های این نشست بود.

وی با اشاره به انتقال مطلوب مطالبات مسئولان و مردم استان به وزیر نیرو، خاطرنشان کرد: در همین راستا وزیر نیرو قول مساعد داد که بدون تصویب شورای عالی آب، انتقال آب بین حوضه‌ای صورت نگیرد.

نماینده لردگان در مجلس اظهار کرد: این جلسه، اولین جلسه‌ای بود که توانستیم به طور کارشناسی موانع و مشکلات آب استان، تخصیصات آب شرب، صنعت و کشاورزی که طلب استان بود و همچنین انتقال روشمند انتقال آب از استان را به گوش وزیر نیرو برسانیم.

آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین