امروز : شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
۰۳:۴۹
کد خبر: ۳۲۴۲
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۴
تعداد بازدید: ۱۱۰۵
حجت‌الاسلام مروی:
معاون ارتباطات حوزه دفتری مقام معظم رهبری گفت: اطاعت از امام سرلوحه کار سیاسی عسکر‌اولادی بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مروی پیش از ظهر امروز در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم حبیب‌الله عسکراولادی در مصلای امام خمینی این شهر با اشاره به برپایی باشکوه تکریم و بزرگداشت مرحوم عسکراولادی اظهار کرد: این مجلس باشکوه به پاس بزرگداشت این خادم و مجاهد فی‌سبیل‌الله تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه اگر جامعه و افراد بخواهند به حق برسند، باید چهار مرحله را طی کنند، افزود: نخستین مرحله تشخیص حق است که انسان بداند حق با کیست.

معاون ارتباطات حوزه دفتری مقام معظم رهبری ادامه داد:‌ در تاریخ کسانی بودند که جزو عابدان زمان خود محسوب می‌شدند اما در بزنگاه‌ها دچار تشکیک شدند و قدرت تشخیص حق از باطل را از دست دادند.

وی مرحله دوم را راه رسیدن به حق دانست و گفت: گاهی انسان راه را تشخیص می‌دهد اما در راه رسیدن به حق دچار شبهه می‌شود.

مروی با اشاره به اینکه حرکت در راه حق مرحله سوم رسیدن به آن است، تصریح کرد: گاهی انسان حرکت می‌کند اما در میانه راه نمی‌تواند ادامه دهد.

وی مرحله چهارم را ایستادگی و استقامت بر حق نامید و خاطرنشان کرد: یکی از محورهای عاشورا پایداری و استقامت بر حق بود و اگر اصحاب حسین(ع) به این درجه رسیدند هزینه آن را پرداختند و تا آخر ماندند.

معاون ارتباطات حوزه دفتری مقام معظم رهبری عاشورا را یک مکتب و دانشگاه خواند و یادآور شد: عاشورا صحیفه تربیتی انسانی است اما ما تنها به یک بخش از آن اکتفا کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه اگر کسی لااله الاالله گفت، باید از خیلی چیزها بگذرد، متذکر شد: این کلمه با منیّت و با بی تفاوتی نسبت به جامعه اسلامی سازگار نیست.

مروی با تصریح بر اینکه در راه سعادت و عبادت خدا باید استقامت ورزید، افزود: در بسیاری از مواقع موقعیت انسان با عبودیت سازگار نیست.

وی یکی از گرفتاری‌های جامعه را خواب‌ها نامید و یادآور شد: برخی از خواب‌ها رویاهای صادقانه است اما هر کسی خوابی را نقل کرد، نباید آن را پذیرفت.

اطاعت از امام سرلوحه کار سیاسی عسکر‌اولادی بود

معاون ارتباطات حوزه دفتری مقام معظم رهبری گفت: اطاعت از امام(ره) سرلوحه کار سیاسی عسکر‌اولادی بود که بعد از امام نیز همان پیروی و تسلیم بودن را نسبت به مقام معظم رهبری انجام داد.

مروی با اشاره به سوابق مبارزاتی عسکر‌اولادی اظهار کرد: عسکر‌اولادی هزینه جذب خود به امام خمینی را با بیش از 10 سال در زندان پرداخت کرد.

وی با بیان اینکه عسکر‌اولادی قبل از انقلاب در خط مستقیم بود افزود: پس از انقلاب نیز تا روزی که زنده بود در صراط مستقیم حق قرار داشت.

معاون ارتباطات حوزه دفتری مقام معظم رهبری با تصریح بر اینکه عسکر‌اولادی بدون کمترین انحراف در صراط مستقیم حق قرار داشت گفت: عسکر‌اولادی مطیع محض امام بود و اطاعت از امام سرلوحه کار سیاسی عسکر‌اولادی قرار داشت.

وی ادامه داد: مرحوم عسکر‌اولادی پس از رحلت امام خمینی(ره) نیز همان پیروی و تسلیم‌بودن را نسبت به مقام معظم رهبری انجام داد.

مروی با اشاره به اینکه عسکر‌اولادی درست حرکت می‌کرد خاطرنشان کرد: اگر مسیری را درست تشخیص می‌داد به میدان می‌آمد و هزینه آن را می‌پرداخت.

وی مواضع عسکر‌اولادی را برای خودنمایی کسب شهرت ندانست و یادآور شد: موضع‌گیری عسکر‌اولادی از روی وادادگی نبود و در همان زمان که مبارزه می‌کرد نقد جدی نسبت به تندروی‌های مقابل داشت.

آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین