امروز : پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
۲۱:۳۹
کد خبر: ۳۲۲۵
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۲ - ۱۷:۱۲
تعداد بازدید: ۱۹۹۱
سخنرانی استاد جاودان در شب ششم
آدم وقتی به این مجالس می آید، این مجالس آدم را شستشو می کند، فقط اگر من حق شما را ناحق کرده باشم، آنرا نمی شود کاری کرد. من باید آنرا خودم حل کنم.

مراسم عزاداری برای سید و سالار شهیدا حضرت امام حسین علیه السلام در ششمین شب از محرم در حسینیه آیت الله حق شناس برگزار شد.


در این مراسم استاد جاودان سخنرانی کرد و حاج ماشاالله عابدی به نوحه خوانی در رثای حضرت قاسم و آل الله پرداخت.

نکته هایی از سخنان استاد جاودان را برگزیده ایم که می خوانید؛

*حضرت امام صادق علیه السلام می فرمایند: کسی که اعتقادات ما را دارد، آتش او را در بر نمی گیرد، اورا نمی سوزاند.هر کسی که به امامت امیرالمومنین(ع) را معتقد است، امامت دوازده امام(ع) را معتقد است، به خدا معتقد است، به پیغمبر معتقد است، اگر معتقد باشد، شرط اعتقاد لازم است.

*کسی که چنین اعتقادی دارد آتش او را در بر نمی گیرد. خیلی حرف است، کسی که معتقد است، اگر معتقد باشد، حالا یک، دو و یا صد گناهی هم که کرده این ها را یک طوری برای او حل می کنند. اگر واقعا معتقد باشد، این آتش جهنم او را نمی بلعد.

*یک وقت شما اینجا می آیی، روضه گوش می کنی، واقعا دلت می سوزد، این یکدفعه آدم را پاک می کند. این کار می کند. می گویند جگر می سوزد و اشک جاری می شود.

*فرمایش رسول خدا(ص) است که می فرمودند: داعکم الذنوب، هر گرفتاری و هر مشکلی که دارید، از گناه است.

*آدم وقتی به این مجالس می آید، این مجالس آدم را شستشو می کند، فقط اگر من حق شما را ناحق کرده باشم، آنرا نمی شود کاری کرد. من باید آنرا خودم حل کنم.

*آدم باید در دستگاه امام حسین(ع) باید بدهکار مردم نباشد، چه بدهکار زبانی و چه بدهکار مالی.

*حضرت صادق(ع) می فرمایند: هیچ قبری نیست مگر اینکه روزی سه بار سخن می گوید: من خانه خاکی ام، من خانه کهنه شدنم، من خانه کرم ها هستم، اما اگر بنده درست و مؤمن وارد قبر شود، قبر به او می گوید سلام و خوش آمدی، تو وقتی روی من راه میرفتی من تو را دوست داشتم، و حالا ببین که چگونه است که تو در من وارد شدی، مهمان من شدی، خالا خواهی دید. و تا اندازه ای که چشم کار می کند قبر گشایش پیدا می کند و دری از بهشت برایش باز می شود.
 
 
گزارش تصویری؛
 
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین